شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

سلام خوش آمدید

بسم الله الرحمن الرحیم

خون شهیدان ما،امتداد خون شهیدان کربلاست

1)      تعداد شهدای گلزار: 139 شهید

ü     شهدای بسیجی : 94 شهید

ü     شهدای سرباز : 25 شهید

ü     شهدای پاسدار : 16 شهید

ü     شهدای جهاد سازندگی :4 شهید

2)      شهدای متاهل : 37 شهید

3)      شهدای نوجوان : 30 شهید

4)       شهدای دارای وصیت نامه : 90 شهید

5)      اولین شهید گلزار : شهید احمد دهقانی سانیج 3/7/1359

6)        شهدای سادات: 8 شهید(شهیدان سیدجلیل وسیدمصطفی حسینی-سید محمود آثاری-سید عین الله حسینی-سید علی دهقان-سید حسین ریاضی-سید ابوالقاسم احمد نیری-سید جلیل دشتکی

7)      شهدای پدر و فرزندی : شهید گنجعلی فلاحت(پدر)(2-10-1360بستان) - شهید نجاتعلی فلاحت(26- 9-1360بستان) - شهید جوادعلی فلاحت

8)      شهدای در اسارت: شهید احمد منتظری – شهید سیدجلیل حسینی

9)      خانواده های سه شهیدی : شهیدان غیاثی – شهیدان شفیعی زاده – شهیدان فلاحت                 

10)    خانواده های دو شهیدی : شهیدان ترکیان – شهیدان لطفی – شهیدان عین اللهی – شهیدان ساروخانی - شهیدان زارع زاده – شهیدان زارع بنادکوکی – شهیدان رشیدی – شهیدان خدری – شهیدان حسینی فرزند اسکندر – شهیدان حسینی فرزند سیدغریب.

11)   شهدای جاوید الاثر : شهیدان کاظم و محمود زارع بنادکوکی-شهید احمد رشیدی-شهید محمد فرد شاهین-شهید محمدعلی لطفی-شهید عباس جعفری

سابقه تاریخی منطقه چهارصد دستگاه کرج را اگر مقارن با تاسیس کارخانه جهان چیت دراین مکان بدانیم،بیش از 60 سال از پیدایش آن میگذرد که ساکنین اولیه ان را مردمان جویای کار از سایر استانها بویژه یزد تشکیل میدادند.از ویژگیهای مردم این خطه از سرزمین ایران  ایمان و اعتقاد راسخ انان به خداوند متعال و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام میباشد.ایمان و اسلامی ظلم ستیز که پرچم مبارزه را درهمان دوران ستمشاهی،کارگران کارخانه جهان چیت برافراشتند تا جایی که رژیم صهیونیستی امریکایی پهلوی تظاهرات انان را برای مطالبات به حق خود ، به خاک و خون کشیدند.

با اشکار شدن نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی رحمه الله علیه،مردم چهارصددستگاه نیز به انان پیوستند و با راهپیمایی ها و تکبیرهای شبانه در پشت بامها و مبارزه علنی با رژیم ، دراین امر پیشتاز گردیدند و در روزهای پایانی عمر ننگین رژیم فاسد پهلوی با دستور ژنرال هایزر امریکایی در ایران، لشگر زرهی قزوین به تهران حرکت نمود تا با کودتایی خونین ، رهبران انقلاب و مردم انقلابی را قتل عام و نهضت را خاموش نماید، جوانان چهارصد دستگاه  پس از مطلع شدن  با  مسدودکردن راه ، مانع از ادامه حرکت انان شدند و با برخورد اسلامی و انقلابی خود و با همکاری سربازان و فرماندهان مومن ارتشی  این خطر بزرگ را دفع کردند و سرانجام این مردم  با پیروزی انقلاب، با امت اسلامی ایران ومستضعفان جهان ، سجده شکر به درگاه خداوند متعال بجا  اوردند.

استکبار جهانی با ازدست دادن ژاندارم منطقه ای خود،با به کارگیری گروهک های ملحد و ضد انقلاب و فعال کردن گسلهای قومیتی و مذهبی و فریب برخی جوانان،شورشهای داخلی را به پا کرد وبه کشتار مردم پرداخت. به عنوان نمونه گروهک خونخوار منافقین 17000 مرد و زن ،کودک و نوجوان،کاسب و تاجر،پاسدار وغیر پاسدار و... را در کارخانه،بازار،مغازه،خانه و... به شهادت رساندند . شهید محمود اثاری  ازمنطقه خودمان که برای کمک و ساماندهی امور مخابراتی به کردستان اعزام شده بود را اسیر و سوزاندند ولی در نهایت با عنایت الهی و جانفشانی های امت حزب الله  این توطئه ناکام ماند.

در31شهریور سال 1359 ، دشمنان انقلاب اسلامی با تصور ضعف و اشفتگی داخلی وبا تشویق صدام جاه طلب و کافر ، حمله نظامی به کشورمان را  اغاز کردند و بدین صورت دفاع مقدس هشت ساله  کشورمان شکل گرفت.دراین مقطع زمانی بود که حضور حماسی نوجوانان،جوانان،مردان،و زنان مومن منطقه چهار صددستگاه و اطراف ان درجبهه های حق علیه باطل، برگ زرینی را درسابقه تاریخی واسلامی خود به جای گذاشتند وبیش از 200شهید و ده ها جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی نمودند و هم اکنون نیز خانواده های شهدا، ایثارگران وامت حزب الله چهارصد دستگاه این پرچم بر افراشته عزت و شرف را با پیمودن راه شهیدان و تبعیت از امام خامنه ای به دست مبارک امام زمان علیه السلام خواهند سپرد انشاءالله.

اولین شهید این خطه احمد دهقان سانیچ 3 روز پس از اغاز جنگ تحمیلی به شهادت رسید و بدین صورت قبرستان فاتح با پذیرا شدن پیکر مطهر این عزیز ، به گلزار شهدا  و به قطعه ای از بهشت تبدیل شد و به فرموده امام خمینی رحمه الله علیه "همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت ،مزار عاشقان،عارفان ،دلسوختگان ودارالشفای ازادگان خواهد بود".

گلزارشهدای چهارصد دستگاه درحال حاضر پذیرای 139 شهید آسمانی میباشد و همچنان چشم انتظار پیکرهای مطهر تنی چند از آنان همچون عباس جعفری جلگه،محمدفرد شاهین،حسین رحمانی ، کاظم زارع بنادکوکی ، محمدحسین لطفی،احمد رشیدی و محمدعلی لطفی میباشد.

(شهید محمدحسین لطفی بهادرانی زاده، در سال ۴۸ متولد شد و در منطقه عملیاتی فاو در اسفند ۶۴ به شهادت رسید. این شهید عزیز به عنوان شهید گمنام در ۱۱ دی ۱۳۹۲ در میدان امام حسین (ع) دفن شد و بعد از گذشت ۷ سال،در سال 1399 هویت او با آزمایش دی ان‌ ای شناسایی گردید و با رضایت مادر،مزارش در کنار دیگر شهدای گمنام ،زیارتگاه عاشقان باقی ماند.)

ازهمان ابتدا برخی از خانواده های شهدا و همرزمان با تشکیل جلسات هفتگی ،یادواره های شهدا،برگزاری مراسم تحویل سال نو در گلزار،جمع اوری اثار به جامانده از شهیدان ازجمله عکس،فیلم ،وصیتنامه،زندگینامه واداره امور گلزارو...، رسالت زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهدا را به عهده گرفتند.

ستاد احیاء ارزشهای ایثاردرهمین راستا ازسال1390متشکل از جمعی از جا ماندگان  قافله شهیدان  ، علاوه بر ادامه فعالیتهای قبلی اقدام به ثبت خاطرات گفتاری و نوشتاری و تصویری خانواده های شهدا ،دوستان و همرزمان شهیدان نموده است و تاکنون مستندهایی از زندگینامه شهدای گلزار را تهیه  ودر شبکه استانی البرز به نمایش دراورده است.همچنین در نظر است روایت حضور و شرح عملیات های دفاع مقدس  از زبان همرزمان شهدا نیز به تصویر کشیده شود.

 این ستاد با برپایی خیمه گاه شهدای منطقه و  گلزار چهار صد دستگاه درفضای مجازی بازدیدکنندگان را لحظاتی به میهمانی شهیدان میبرد.

ما همرزم شهیدان و جا مانده از قافله شهیدانیم،افسوس که انها رفتند و صد افسوس که ما از قافله جا مانده ایم.امروز باید در راه شهیدان قدم بر داریم و این راه را برای مشتاقان بویژه نسل جوان هموار کنیم ،و به قول ان نویسنده شهیر و شهید "انان که رفتند کاری حسینی کردند وانانکه مانده اند باید کاری زینبی کنند و گرنه یزیدیند".

 

تردید نکنید که ما ادعایی نداریم،گوشی شنوا و جانی سپاسمند و اندیشه ای پذیرای نقطه نظرات،پیشنهادات وانتقادات شما ولی نعمتان دیار البرز و سایرنقاط ایران اسلامی  داریم . مارا در تهیه انچه عزم کرده ایم یاری کنید و دین خود را به اسلام و شهدا ادا نمایید.

ستاد احیاء ارزشهای ایثار و هیئت امناء گلزار شهدا
چهارصددستگاه

استان البرز-کرج

https://s17.picofile.com/file/8421802384/img_20160525_100635.jpg


https://s17.picofile.com/file/8421802284/1.jpg


https://s16.picofile.com/file/8421802300/2.jpg



https://s16.picofile.com/file/8421802350/4.jpg



https://s17.picofile.com/file/8421802334/3.jpg


https://s17.picofile.com/file/8421804534/438819276_99544.jpg

شهدا گنج های ماندگار

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات