شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

سلام خوش آمدید
شهید ایزدبین-حسین

شهید حسین ایزدبین

نام پدر: ناصر

تاریخ تولد: 20-8-1346 شمسی

محل تولد: البرز - کرج

تاریخ شهادت : 20-1-1366 شمسی

محل شهادت : شرق بصره

عملیات کربلای هشت

گلزار شهدا: امامزاده محمد

البرز - کرج


http://s11.picofile.com/file/8393408550/%D8%A7%DB%8C%D8%B2%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D9%86_%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86.jpg

شهید حسین ایزدبین
بیستم آبان 1346، درشهرستان کرج چشم به جهان گشود. پدرش ناصر، فروشنده بود و مادرش سلطنت نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. لوله کش ساختمان بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیستم فروردین 1366، در شلمچه بر اثراصابت ترکش به کمر، شهید شد. مزار وی در امامزاده محمد زادگاهش واقع است.

نویدشاهد البرز؛

شهید «حسین ایزدبین» در تاریخ بیستم آبان ماه 1346، در خانواده ای مذهبی و متدین در شهرستان کرج دیده به جهان گشود. دوران کودکی را با شادی و نشاط کودکانه پشت سر گذاشت و برای کسب علم و دانش وارد مدرسه شد و در مدرسه نادرشاه سابق شروع به تحصیل کرد. دوران ابتدایی را با موفقیت پشت سر نهاد و وارد دوره راهنمایی در مدرسه ای در شهرک «دولت اباد» گذراند و به کار مشغول شد. بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دربسیج ثبت نام کرده و به عضویت دائم بسیج درامد.

وی روزها کار می کرد و شبها به دفاع از آرمانهای مقدس اسلامی می پرداخت. در پی شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به صورت داوطلب ثبت نام کرد و برای آموزش نظامی به مدت یک ماه به پادگان امام حسین(ع) رفته و در انجا مشغول فراگیری اموزش شد تا اینکه دوره فشرده را به پایان رسانید و عازم صحنه های نبرد شد و به مقابله با صدام و صدامیان و استکبار جهانی پرداخت.

تا اینکه سرانجام در تاریخ بیستم فروردین ماه 1366، در عملیات ظفرمند کربلای هشت در منطقه شرق بصره پس از مدتها دلاوری و شجاعت بر اثر اصابت ترکش به ارزوی دیرینه خود رسید و به لقاءاله پیوست و پیکر مطهرش در «امامزاده محمد کرج» به خاک سپرده شد.

نقل قول از والدین شهید: همیشه به خانواده شهدا سرکشی می کرد و اگر کم و کسری داشتند انها را یاری می داد.

شهید« حسین ایزد بین» وصیت خود را با آیه شریفه سوره آل عمران نورانی نموده است و در اثنای وصیت نامه خود با تاسی از احادیث ائمه معصومین بر رعایت حجاب تاکید می کند که متن کامل را در ادامه مطلب می خوانید:

«وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» ﴿بقره-۱۶۹﴾

 (ای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان

با سلام بر مهدى موعود منجى عالم بشریت و نایب بر حقش امام خمینى و با سلام و درود بر رزمندگان اسلام و امت شهید پرور ایران.

با سلام بر مادر خوبم و پدر گرامى امیدوارم که حالتان خوب باشد. پدر عزیزم خوشحال باش که پسرت را براى خدا و براى اسلام وارد میدان نبرد کرده اى و اگر هم در این راه شهید شدم براى من گریه نکنید چون این راه، راه سیدالشهداء حسین ابن على است  و اگر براى من گریه کنید روح مرا آزار مى دهید. خوشحال باشید که من با میل باطنى خود قدم در این راه گذاشته ام و خوشحالم که خداوند متعال بر من منت گذاشته که این راه را انتخاب کنم.

مادر جان! بسیار تو را و پدر را دوست دارم و امیدوارم مرا ببخشید که نتوانستم در طول زندگانى بیست سالم جبران زحمات شما را بکنم. پدر جان! اگر من شهید شدم به زهرا و خواهرانم سلام برسانید و بگویید حسین گفته است: شما را بسیار دوست دارم و حجاب خود را حفظ کنید و براى من دعا کنید که من در آن دنیا سعادتمند شوم. من به شما توصیه مى کنم حجاب خود را حفظ کنید. چون از فاطمه ( ع ) اینگونه خطابست ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است. اگر من شهید شدم جسدم را در «امامزاده محمد کرج» دفن‌کنید و شبهاى جمعه بر سر مزارم بیایید و براى من فاتحه اى بخوانید و به داماد هایمان سلام برسانید و بگویید حسین شما را دوست دارد و به کلیه دوستان و آشنایان و فامیلها سلام برسانید و از آنها حلالیت بطلبید، به بابامقده - ننه جون - آقا غضنفرى - آقا داود - خواهرانم - عمه - عموهایم - دایى هایم و تمام بچه هاى خواهرانم سلام برسانید و آن کسانى که مرا مى شناخته اند و با آنان سلام و علیک داشتم حلالیت مى طلبم و به حسن و فرشاد بگویید که حسین گفته است راه مرا دنبال کنند.

در پایان دعاى همیشگى ما

« خدایا خدایا تا انقلاب مهدى خمینى را نگهدار»

( دوستدار همه شما برادر حسین ایزدبین )


http://s10.picofile.com/file/8393408818/%D8%A7%DB%8C%D8%B2%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D9%86.jpg

مصاحبه با خانواده شهید حسین ایزدبین 🌷

🔹سه شنبه - ۱۹ آذر ۱۳۹۸


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدا گنج های ماندگار

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات