شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

سلام خوش آمدید
شهید دیبازر-محمدعلی

شهیدمحمدعلی دیبازر
نام پدر: حسین
تاریخ تولد: 1-5-1345 شمسی
محل تولد: البرز - کرج
تاریخ شهادت : 1-7-1365 شمسی
محل شهادت : قلاویزان

عملیات:کربلای1
گلزار شهدا: چهارصددستگاه
البرز - کرج



  نویدشاهد البرز:
«شهید محمد علی دیبازر» در سال 1345، در کرج در یک خانواده ای کشاورز دیده به این جهان گشود. وی بعد از گذراندن دوران کودکی خود در دامن پر مهر و محبت خانواده و بعد از این که به سن 7سالگی رسید برای آموختن کسب و دانش وارد مدرسه شد و تحصیلات خود را تا کلاس پنجم ابتدایی به پایان رساند و بعد به دلیل برخی از مشکلات خانوادگی نتوانست ادامه تحصیل دهد و ترک تحصیل نمود و به همراه پدر خود به کار کشاورزی پرداخت تا از این طریق توانسته باشد امرار معاش بکند.
او نیز در زمان اوج گیری انقلاب در اکثر راهپیمایی ها و تظاهرات شرکت داشته و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با تشکیل نهادهای مختلف از آنجایی که به سن قانونی رسیده بود با جلب رضایت خانواده لباس مقدس شریف سربازی را به تن کرده و از طرف ارتش به خدمت سربازی اعزام گردید و بعد از حدود چند ماه خدمت سرانجام در تاریخ اول مهرماه 1365، در «منطقه مهران» بر اثر اصابت ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نائل گردید و پیکر پاکش در گلزار شهدای «چهارصد دستگاه کرج» به خاک سپرده شد.


نامه «راه دور» سرباز شهید «محمد علی دیبازر »:
مورخه 26 /7 /64
تقدیمی از سرباز وظیفه محمد علی دیبازر از تربت حیدریه پادگان قائم گروهان 1
بسم الله الرحمن الرحیم
با عرض سلام سلامتی شما را از خداوند ایزد متعال خواستارم. باری اگر از راه دور فرزند ناقابل خودتان را خواسته باشید از سلامتی برخوردار می باشم. به پدر و مادر سلام می رسانم به بچه ها سلام می رسانم. به دائی و پسر دائی و خانواده اش سلام می رسانم. به امیر و عمه و خانواده اش سلام می رسانم.
الحمدالله من از سلامتی کامل برخوردارم و از همه لحاظ جای که ما هستیم یعنی تربت حیدریه و پادگان قائم جای خوب و از منطقه جنگی بسیار دور هستیم. و به ما خوش می گذرد امیدوارم که از دوری من نگران نباشید و خوشحال باشید چون خوشحالی شما، خوشحالی من است. من از هیچ نظر ناراحتی ندارم فقط یک ناراحتی آن هم برای دوری از خانواده و دیدار با شما و بچه ها. من اینجا چند دوست پیدا کردم که اینها هم بچه های کرج هستند و هم همخوابگاهی های من دیگر عرضی ندارم شما را به خدا می سپارم فقط جواب نامه و شماره تلفن های همسایه ها را برای من بنویسید.
آدرس تربت حیدریه پادگان قائم کد پستی 46673
شماره تلفن کد پادگان 2024- یا 225- داخلی 251 محمد علی دیبازر از گروهان 1 کد تلفن تربت حیدریه 0531 موقع زدن تلفن شما ساعت 7:30 شب یا صبح ساعت 11 یا بعد از ظهر ساعت 1
تلفن داخل آسایشگاه که من در آنجا هستم داخلی 251 می باشد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدا گنج های ماندگار

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات