شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

سلام خوش آمدید
شهید دانشی کهن-محمد

شهید محمد دانشی کهن
نام پدر: علی اکبر
تاریخ تولد: 20-11-1333 شمسی
محل تولد: زرند
تاریخ شهادت : 9-9-1360 شمسی
محل شهادت : بستان

عملیات:طریق القدس

گلزار شهدا: چهارصددستگاه
البرز - کرج


تولد و دوران کودکی و نوجوانی

شهید محمد دانشی کهن درسال 1333 متولد شد و پس از سپری نمودن دوران کودکی و ورود به سن شش سالگی  راهی دبستان شد و دوران دبستان را با موفقیت سپری نمود. وی در این دوران علی رغم سن کم و اشتغال به تحصیل در امورات کشاورزی و دامداری به والدین خود کمک بسیار می کرد و از هیچ کوششی دریغ نمی کرد.


شهید عزیز، در سال 1348و در حالی که 15 ساله بود بعلت نبود کار در روستا وهمچنین برای کمک به خانواده که از فقرمالی به شدت رنج می بردند تصمیم گرفت به شهر تهران مهاجرت نماید. پس از اینکه وارد تهران شد در کارخانه رنگسازی رنگین مشغول به کار گردید و همزمان به صورت شبانه ادامه تحصیل داد. پس از اینکه در سال 1350 والدینش به کرج آمدند، شهید محمد هم  ازتهران به کرج عزیمت نمود و در کارخانجات صنعتی جهان چیت  مشغول به کار گردید.

 شهید بزرگوار در سال 1353 به خدمت مقدس سربازی اعزام و پس از دوسال خدمت مجددا  به سرکارش مراجعت نمود و در این زمان هم در کلاسهای شبانه ثبت نام نمود تا ضمن کار به تحصیل نیز ادامه دهد.

وی برای بالا بردن اطلاعات مذهبی و سیاسی خود  عضو کانون ولی عصر(عج) کرج شد و سعی می کرد در جلسات و تجمع های انقلابیون شرکت نموده و برای سرنگونی رژیم طاغوت از هیچ کوشش و فعالیتی دریغ نمی کرد به طوری که در زمان حکومت نظامی، شبها و روزها در تجمعات و تظاهرات در مناطق چهارصد دستگاه و گلشهر حضور فعال و تاثیرگذاری داشت.  

 از ویژگیهای اخلاقی وی برخـورد بسیارنیکوی وی با خانواده، دوستان وآشنایان بود و همیشه و در همه جا آنها را به تقوی وپرهیزگاری دعوت می نمود.

ازدواج

 وی در سن 25 سالگی و در سال 1358 ازدواج نمود که ثمره این ازدواج یک فرزند پسر به نام مسلم می باشد که به یادگار مانده است.

جبهه و شهادت

 پس از اینکه استکبار جهانی و با بهره گیری از صدام به کشور عزیزمان حمله کرد و مردم این سرزمین را درگیر جنگی ناخواسته و نابرابر نمود، وی تصمیم گرفت برای حفظ اسلام، ناموس  و کشور خود  به جبهه برود و به مقابله با کفار ازخدا بی خبر بپردازد. او در سال 1360 بعد از اتمام تحصیلات متوسطه و اخذ دیپلم به بسیج مستضعفین مراجعه و تقاضای اعزام به جبهه نمود و پس از پیگری های مکرر موفق شد درتاریخ ششم آبان ماه سال 1360 به اتفاق دیگر همرزمانش به جبهه های جنوب اعزام گردد. پس از یک ماه حضور در جبهه در عملیات طریق القدس که با رمز یا حسین (ع) آغاز شد شرکت نمود و پس از چند روز نبرد بی امان با متجاوزان  سرانجام در روز نهم آذر ماه سال 1360 و در جریان ضد حمله دشمن، شهد گوارای شهادت را نوشید و به لقای الله پیوست و پیکر مطهرش در گلزار شهدای چهارصد دستگاه کرج به خاک  سپرده شد.         روحش شاد و یادش گرامی باد

  تهیه کننده: احمد محمدی عزیزآبادی







نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدا گنج های ماندگار

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات