شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

سلام خوش آمدید
شهیدمحمدحسین لطفی بهادرانی‌زاده شهید گمنام در روز ۱۱ دی ماه ۱۳۹۲ در میدان امام حسین(ع) تهران دفن شده بود.

شناسایی شهید گمنام-شهید محمدحسین لطفی - پس از   35سال

چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۳


شهید محمدحسین لطفی بهادرانی زاده، در سال ۴۸ متولد شد و در منطقه عملیاتی فاو در اسفند ۶۴ به شهادت رسید. این شهید عزیز به عنوان شهید گمنام در ۱۱ دی ۱۳۹۲ در میدان امام حسین (ع) دفن شد و بعد از گذشت ۷ سال، هویت او با آزمایش دی ان‌ای شناسایی شده است.

برادر ایشان شهید «علی لطفی» در سال 1361 در عملیات رمضان به فیض شهادت نائل گشت ولی پیکر مطهرش پس از 14 سال چشم انتظاری مادر به آغوشش بازگشت و در گلزار شهدای چهارصد دستگاه به خاک سپرده شد.

 

 

 

 

 
 

کرج - ایرنا - مادر شهید محمد حسین لطفی زاده بهادرانی گفت: مزار فرزند شهیدم «محمد حسین» در میدان امام حسین (ع)‌تهران باقی می ماند.

مادر شهید در خصوص احساسش از پایان ۳۵ سال چشم انتظاری فرزندش می گوید: خیلی خوشحال هستم که بالاخره چشم انتظاری من پایان یافت ولی به جای اینکه او به منزل و شهرش باز گردد من به دیدار او می روم.

این مادر ادامه داد: من آرزو داشتم پس از سال ها که می آید تمام همسایه ها و اقوام به استقبال پسرم بروند ولی در این شرایط نیز خیلی از اقوام آمده اند و امیدوارم روزی پسرم این افراد را شفاعت کند.

مادر شهید محمدحسین لطفی سال ها چشم انتظاری برای دو فرزند داشت که نخستین شهیدش علی بود که پس از ۱۴ سال به وطن بازگشت ولی برای فرزند دیگرش ۳۵ سال انتظار کشید ولی می گوید که خداوند به من صبری داد که هیچوقت از دوری و انتظار گریه نکنم و فقط برایشان دعا می کردم.

این مادر صبور و داغدیده با ابراز خوشحالی از اینکه فرزندش به وطن بازگشته، گفت: اکنون مزار فرزندم بهترین جا است و مردم زیادی به دیدارش می روند و برایش فاتحه می خوانند و از او طلب شفاعت دارند و این در حالی است که فرزند دیگرم که نزدیکم هست (گلزار شهدای چهارصد دستگاه کرج) در این ماه ها به دلیل بیماری کرونا فقط سه بار توانسته ام به دیدارش بروم.

وی افزود: من در خصوص مزار فرزندم می خواهم که همانجا بماند و اذیتی به او نرسانیم زیرا که همانجا راحت است.

شهید متعلق به همه مردم است

عباس لطفی، برادر شهید محمدحسین لطفی نیز گفت: با وجود اینکه مادرم سال های سال در انتظار خبری از فرزندش بود ولی اکنون که متوجه شده که پیکر فرزندش به کشور بازگشته و در جای دیگری دفن است، می گوید راضی به رضای خداوند هستم.

وی با بیان اینکه تصمیم گیرنده برای محل دفن فرزند، پدر و مادر می باشند، افزود:‌ پدر که در سال ۱۳۹۶ به دیدار فرزندان شهیدش پیوست ولی مادر تصمیم گرفته که مزار برادرم در میدان امام حسین (ع)‌تهران باقی بماند.

عباس لطفی خاطره ای از برادرش محمدحسین می گوید: حدود ۱۰ روز پیش از شروع عملیات والفجر در سال ۱۳۶۴، پدر برای دیدار فرزندش اظهار دلتنگی کرد که من پدر را به منطقه بردم.

در آن شب مسوول گروهان محمدحسین گفت که به احترام پدر این رزمنده، محمدحسین و بچه محل هایش امشب از رزم شبانه معاف هستند ولی برادرم گفت که دوست دارم با بچه ها بروم که پدرم بعدها گفت که من همان شب فهمیدم که محمدحسین رفتنی هست و از ما دل کنده است.

شهید محمد حسین لطفی بهادرانی فرزند رضاقلی با عضویت بسیج در آذرماه سال ۱۳۶۴ به جبهه اعزام و در اسفند ماه همان سال در جاده فاو- ام القصر و در عملیات والفجر هشت به درجه رفیع شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید ۱۶ ساله در منطقه عملیاتی مذکور باقی مانده بود که در سال ۱۳۹۲  پس از کشف با شهدای گمنام تشییع و در میدان امام حسین (ع)‌تهران به خاک سپرده شد.

سرانجام به تازگی در آزمایشات DNA  پیکر مطهر این شهیدوالامقام شناسایی و به خانواده وی اطلاع رسانی شد.

این در حالی است که پدر شهید گرانقدر  در سال ۱۳۹۶ به دیدار فرزندان شهیدش شتافت و مادر شهید هنوز در قید حیات و منتظر فرزند گمنامش است.

برادر شهید محمد حسین به نام علی لطفی بهادرانی نیز که در سال ۱۳۶۱ به منطقه عملیاتی جنوب کشور اعزام شده بود،  همان سال در عملیات رمضان در شرق بصره به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

پیکر شهید علی لطفی بهادرانی  نیز پس از ۱۴ سال در منطقه عملیاتی مذکور کشف و شناسایی شد و به نزد خانواده بازگشت و در گلزار شهدای چهارصد دستگاه کرج به خاک سپرده شد.

امروز پنجشنبه مادر چشم انتظار به همراه خانواده و تعدادی از مسوولان استان به دیدار فرزنددلبندش در میدان امام حسین (ع)‌تهران رفت و با فرزندش دیدار تازه کرد.

 

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدا گنج های ماندگار

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات