شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

سلام خوش آمدید
شهید منتظری-محمدرضا

شهیدمحمدرضا منتظری هدشی
نام پدر: عباس
تاریخ تولد: 11-11-1347 شمسی
محل تولد: تهران 
تاریخ شهادت : 21-1-1367 شمسی
سرباز
محل شهادت:پنجوین
عملیات:بیت المقدس5
 نام گلزار:چهارصددستگاه 
شهر:البرز - کرج

شهید محمد رضا منتظری در تاریخ 1347/11/11 در تهران دیده به جهان گشود. در خانواده‌ای مذهبی که اعتقاد راستین به ائمه اطهار و رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) داشتند، کنار دیگر خواهران و برادران با عقاید اسلامی و دینی بزرگ شد. در سن 6 سالگی به مدرسه رفت و تا کلاس سوم راهنمایی درسش را ادامه داد و بعد از آن به سراغ کار و فعالیت رفت و در مغازه جوشکاری شروع به کار نمود.

او در کارش خیلی موفق بود به طوری که صاحب کارش راضی بود و اصلاً راضی نمی‌شد محمد رضا زودتر از موعد به سربازی برود. اما او 11 ماه زودتر دفترچه سربازی را گرفت و برای احیای حق و دین خود نسبت به جامعه زودتر به خدمت مقدس سربازی در آمد. در ابتدای مراحل آموزشی در بیرجند با توجه به این که شایستگی خود را نشان داد موفق به دریافت نشان سرجوخه گردید. ولی هرگز از اونیفرم سرجوخگی استفاده نمی‌کرد و می‌گفت: نمی‌خواهم از این لباس به منظور مقام و منزلت خود استفاده کنم و اصل کار را که دفاع از دین و میهن می‌باشد را نباید از یاد ببریم.

شهید منتظری همیشه به فرائض دینی اهمیت می‌داد و نمازش را اول وقت می‌خواند. همانند سایر مردم که به انقلاب و امام خویش اهمیت می‌دادند در تظاهرات ها و راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد و به همراه دیگر برادران بسیجی در پیش برد اهداف انقلاب فعالیت می‌نمود و شب ها در بسیج به نگهبانی و حراست می‌پرداخت. علاقه زیادی به والدینش داشت. به پدر و مادر خود خیلی محبت می‌کرد و احترام خاصی برایشان قائل بود. دلسوز و مهربان بود و دست ناتوانان و بی‌کسان را می‌گرفت. از زمانی که به جبهه اعزام شد فقط یک بار به مرخصی آمد و در تاریخ 1367/01/21 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

روحش شاد و یادش گرامی باد.



http://s2.picofile.com/file/8372593934/37324698_c5fb_4e72_bf62_99c8e6bee19c.jpg
http://s9.picofile.com/file/8366744618/%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%B1%DB%8C_%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%D8%B1%D8%B6%D8%A7.jpg

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدا گنج های ماندگار

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات
پربیننده ترین مطالب