شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

سلام خوش آمدید
شهید عسگری-محمد
 

شهید حاج محمد عسکری بشکانی
نام پدر: حسین
تاریخ تولد: 1-7-1307 شمسی
محل تولد: یزد - بافق
تاریخ شهادت : 6-3-1365 شمسی
محل شهادت : کامیاران
گلزار شهدا: چهارصددستگاه
البرز - کرج

شهید «محمدعسگری» درتاریخ 1307، شمسی در روستای «شیکان» از توابع استان یزد به دنیا آمد. او در دامن پدر و مادری متدین پرورش یافت. پدرش در آن ایام به کشاورزی در همان روستا اشتغال داشت و با سختی خانواده خود را اداره می‌کرد. محمد درکودکی و نوجوانی همراه با خانواده به کار کشاورزی پرداخت و در همان ایام مقید به انجام فرایض و رعایت امانت و صداقت و کمک به دیگران بود.

 

او عاشق اهل بیت بود و با عشق خاصی که به امام حسین(ع) داشت در ایام جوانی عازم زیارت کربلای حسینی در عراق شد. البته در آن ایام مسافرت ها مشکل و تحمل سختی‌های راه آسان نبود ولی او مشتاقانه به زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شتافت.

حدود سال 1340، به تهران آمد. ابتدا به مدت چهار پنج سال دردانشگاه علم و صنعت مشغول به کار شد. در منطقه نارمک تهران به صورت مرتب در مسجد محل و هیأت های مذهبی شرکت می نمود. ایشان خاطرات قیام خونین پانزده خرداد و حمایت مردم تهران را از حرکت امام خمینی(ره) به یاد داشت. درسال 1361، به شهرستان کرج مهاجرت نمود.

 

او بسیارعلاقه مند به تربیت صحیح فرزندان خود بود و همیشه به همسرش دراین مورد سفارش می‌نمود. درسال های آخر عمر دست از تلاش و فراگیری علم و دانش برنداشت و در کلاس‌های فرهنگی و سواد آموزی مسجد محل حضور مرتب داشت.

 اکثر مسائل دینی خود را از روحانی محترم محل سؤال می کرد. دیگران را تشویق می نمود که با حضور در جبهه و پشت جبهه به کمک اسلام بشتابد و خود نیزعلاوه بر خدمت پشت جبهه درتاریخ پانزدهم اردیبهشت ماه 1365، برای دفاع از اسلام و لبیک به فرمان حضرت امام خمینی(ره) از سوی شهرداری به صورت داوطلبانه به سوی جبهه های حق علیه باطل در منطقه کردستان شتافت و در تاریخ ششم خرداد 1365، در منطقه «کامیاران» کردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد. تربت پاک شهید در گلزار شهدای چهارصد دستگاه کرج مظهر پایداری و استقامت در راه وطن و ایمان است.

منبع: نوید شاهد البرز

پرونده فرهنگی شهدا،اداره اسناد انتشارات، هنری

 

http://s8.picofile.com/file/8366743934/%D8%B9%D8%B3%DA%AF%D8%B1%DB%8C_%D8%AD%D8%A7%D8%AC_%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF.jpg

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدا گنج های ماندگار

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات