شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

سلام خوش آمدید
شهید زارع-غلامرضا
 
شهیدغلامرضا زارع هرفته
نام پدر: غلامعلی
تاریخ تولد: 2-1-1342 شمسی
محل تولد: سیستان وبلوچستان - خاش
تاریخ شهادت : 10-2-1361 شمسی
محل شهادت : ارتفاعات الله اکبر
عملیات بیت‌المقدس
گلزار شهدا: چهارصددستگاه
البرز - کرج
 
 
نوید شاهد البرز؛ 
«شهید غلامرضا زارع هرفته» در سال 1343، در شهرستان خاش از توابع استان سیستان و بلوچستان دیده به جهان گشود و سه سال بیشتر نداشت که به اتفاق خانواده‌اش به کرج مهاجرت کرد. در سن 7 سالگی وارد دبستان شده و پس از‌ آن دوره راهنمایی را در مدرسه سعدی کرج گذراند و در همین زمان نخستین بارقه‌های امید مستضعفان جهان زده شد و او نیز برای پیروزی این انقلاب اسلامی از هیچ کوشش و تلاشی فروگذار نکرد و در اکثر تظاهرات و راهپیمایی‌ها شرکت فعال و مستمر داشت.
او پس از پیروزی انقلاب نیز با فرمان امام بلافاصله به عضویت بسیج درآمد و به علت در مضیقه بودن خانواده از نظر مالی او به کار و تلاش پرداخت و در دادستانی تهران قسمت خدمات مشغول به کار شد و به خاطر اینکه علاقه زیادی به حفظ دستاوردهای انقلاب داشت؛ تصمیم گرفت در قسمت رزمی دادستانی مشغول انجام وظیفه شود و متون نظامی را فراگیرد و پس از دیدن دوره‌های لازم عازم جبهه‌های جنگ حق علیه باطل شد و سپس در تاریخ بیست و ششم اردیبهشت ماه 1361، در عملیات بیت‌المقدس شرکت کرد و در تپه الله اکبر به شهادت رسید و تربت پاکش در گلزار شهدای چهارصد دستگاه کرج نمادی از ایثار و استقامت در راه وطن است.
به نقل از پدر شهید است که غلامرضا از آنجایی که قلبش برای رفتن به جبهه می‌طپید؛ تصمیم خود را گرفته بود اما من با رفتن وی به دلیل اینکه دو برادرش سرباز بودند و درحال خدمت مخالفت می‌کردم. او با اصرار زیاد به من گفت: اگر با رفتن من موافقت نکنی در روز قیامت به امام زمان(عج) شکایت خواهم کرد بالاخره موافقت مرا جلب کرد و از این‌که مانع رفتن او شده بودم پشیمان شدم و گفتم: عاطفه پدری مانع از موافقت من برای رفتن تو به جبهه می‌شد اما برو.
پیام شهید: «این منافقین بدانند که هر چه دست به کارهای ناشایست می‌خواهند، بزنند ولی به همین زودی‌هاست که این منافقین سرنگون می‌گردند.»
 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدا گنج های ماندگار

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات