شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

سلام خوش آمدید
شهید خدری-غلامحسین

شهید غلامحسین خدری
نام پدر: عباس
تاریخ تولد: 2-3-1336 شمسی
محل تولد:زابل
تاریخ شهادت : 10-2-1361 شمسی
محل شهادت : خرمشهر

عملیات بیت المقدس

گلزار شهدا: چهارصددستگاه
البرز - کرج

برادرش غلامحسن نیز به شهادت رسیده است



غلامحسین خدری به سال 1336 در روستای سه کوهه شهرستان زابل متولد شد. پس از اتمام دوران ابتدایی با اجبار سردار ابراهیم خان به تهران برده شد. 
پس از تحمل سختی‌های فراوان در خانه‌ی آن ستمگر در سال 1349 در کارخانه جهان چیت کرج مشغول به کار گردید. و در تظاهرات کارگری سال 1350 توسط ساواک دستگیر و با اعتصاب کارگران آزاد گشت. با وجود کمبود امکانات در سایه پشتکار فراوانش، پس از اخذ دیپلم و شرکت در آزمون ورودی دانشگاه‌ها، به آموزشکده فنی قزوین راه یافت. 
با اوج‌گیری تظاهرات مردمی در شکل‌دهی و هدایت راهپیمایی‌های شهرک صنعتی قزوین و کارخانجات فرنخ نقشی محوری ایفا کرد. او پس از پیروزی انقلاب،‌ با شهید چمران در منطقه کردستان همکاری داشت. خوشرویی، تواضع یتیم نوازی، انفاق، گفتار دلنشین و عشق و محبت به اهل‌بیت عصمت و طهارت از اوصاف آن شهید بزرگوار است که خاطرات فراوانی را در ذهن اعضای خانواده و همرزمان به جای گذارده است. 
این عاشق لقای حضرت دوست سرانجام در اردیبهشت ماه سال 1361، در عملیات بیت‌المقدس جان خویش را در طبق اخلاص نهاد و در سن 25 سالگی به حضور خدای شهیدان تقدیم داشت.





نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدا گنج های ماندگار

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات