شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

سلام خوش آمدید
شهید خراسانی گرده کوهی-محمود

شهید محمود خراسانی گرده کوهی
نام پدر: قلی
تاریخ تولد: 1-9-1344 شمسی
محل تولد: البرز - کرج
تاریخ شهادت : 2-1-1361 شمسی
محل شهادت : کامیاران
گلزار شهدا: چهارصددستگاه
البرز - کرج





نوید شاهد، شهید محمود خراسانی  گرده‌کوهی فرزند قلی در سال ۱۳۴۴، در کرج چشم به جهان گشود. وی در حالی‌که محصل بود برای دفاع از کشورش به مناطق جنگی اعزام شد و در منطقه عملیاتی کامیاران در دوم فروردین ۱۳۶۱، به‌شهادت رسید و تربت پاکش در گلزار شهدای چهارصد دستگاه، نمادی از ایثار و شهادت در راه وطن است.


در سنین خردسالی بسیار زرنگ و پرتحرک بود به طوریکه در محله از نظر تحریک و تحرک زبانزد خاص و عام بود.

دوران ابتدایی خود را در دبستان عارف گذراند و در آستانه ورود به دوره راهنمایی بود که طوفان انقلاب برای در هم ریختن استکبارجهانی وزیدن گرفت وزیدن گرفت و انقلاب با تلاش همه اقشار شهید پرور به پیروزی رسید.

وی در سال 56، به عضویت کانون ولی عصر در آمد البته از همان اوان نوباوگی از عناصر کانون و مسجد به شمار می رفت.

او تحصیلاتش را در پشت جبهه ها ادامه داد و سرانجام بعد از مدتها به جبهه ها اعزام گردید. سرانجام در تاریخ سوم فروردین ماه 1361، در برابر یک نبرد نابرابر گروهک حزب منحله دموکرات، هنگام یک عقب نشین تاکتیکی خود را سپر دوستان و همرزمانش ساخت و به شهادت رسید.

به نقل از والدین شهید است که

روزی معلم در کلاس از شهید می پرسد: می خواهی در آینده چکاره شوی؟ شهید عزیز می گوید: می خواهم شهید بشوم. به راستی او در همه لحظات مسیر دلخواهش یعنی شهادت را دنبال می کرد.

شهید محمود خراسانی گرده‌کوهی با نزدیک شدن به سال نو در منطقه جنگی حضور داشت و این نامه را در همین ایام برای پدر و مادر خود نوشت و پست کرد.

 در این نامه آمده: پدر و مادر عزیزم! می‌دانم که دوست داشتید من در روز عید در کنارتان باشم و همچنان مرا در آغوش بگیرید ولی مادر عزیز فعلا جنگ است و ما نیز امسال عید نداریم.

در ادامه نامه نوشته شده‌است: پدر و مادر! این را بدانید که همان‌طور که شما دوست دارید من در کنارتان باشم، فرزندان بهشتی نیز دوست داشتند که عید پدرشان در کنارشان باشد. فرزندان باهنر و رجایی نیز دوست دارند پدرشان در کنارشان باشد. همان‌طور آن مادر فرزند از دست داده که هنوز حتی جنازه فرزندش به دستش نرسیده چشم به راه جنازه فرزندش است.

شهید محمود در پایان نامه تأکید کرده است: پدر و مادرم! شما دلتان را بگذارید کنار مادر شهیدان. من ممکن است در سنندج برای همیشه بمانم. تا منافق و ضد انقلاب هست من هم هستم. پس از آن‌ هم به جنوب می‌روم .

گفتنی است؛ این رزمنده نوجوان و بسیجی مخلص، نه در آن عید و نه در عید‌ سال‌های بعد به خانه نرفت تا در آغوش پدر و مادر خود جای بگیرد. شهید محمود خراسانی در دوم فروردین همان سال در منطقه کامیاران به‌شهادت رسید.


http://s7.picofile.com/file/8381704726/361730_850.jpg


http://s7.picofile.com/file/8381704692/361731_640.jpg






نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدا گنج های ماندگار

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات