شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

سلام خوش آمدید
شهید خدابخشی-عباس

شهید عباس خدابخشی موری آبادی
نام پدر: محمد
تاریخ تولد: 3-10-1336 شمسی
محل تولد: کرج
تاریخ شهادت : 7-1-1361 شمسی
محل شهادت : شوش

عملیات فتح المبین

گلزار شهدا: چهارصددستگاه
البرز - کرج


سوم دی 1336، در شهرستان کرج به دنیا آمد. پدرش محمد، در دانشگاه کار می کرد و مادرش حیات نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. کارگر بوداز سوی بسیج در جبهه حضور یافت. هفتم فروردین 1361، در شوش بر اثر اصابت ترکش به دست، شهید شد. پیکر وی را در گلزار شهدای چهارصددستگاه زادگاهش به خاک سپردند.



نوید شاهد البرز : «شهید عباس خدابخشی» فرزند محمد در سوم دی ماه سال 1336 در زرند کرمان در خانواده‌ای زحمتکش و مذهبی دیده به جهان گشود و پس از طی دوران کودکی خویش در ‌آغوش گرم و پرمهر و محبت خانواده‌ای فداکار وارد دبستان شد و تا سال پنجم ابتدایی تحصیل نمود و پس از آن به کار کردن مشغول گردید.

او در زمان اوج‌گیری انقلاب در اکثر راهپیماییها و تظاهرات بر علیه رژیم منحوس پهلوی شرکت فعال داشت و برای پیشبرد اهداف امام و انقلاب همیشه در سعی و تلاش بود و همواره در صحنه حضور داشت و پس از پیروزی انقلاب نیز به عضویت بسیج درآمد و بر دامنه فعالیتهایش افزود.  عباس در محل خدمت خویش در کارخانه جهان چیت بسیار سعی و کوشش می‌نمود و در زمان جنگ تحمیلی نیز از هیچ کمکی نسبت به جبهه‌های جنگ و رزمندگان دلاور کوتاهی نمی‌نمود ، عباس در آخرین اعزامش در روز نوزدهم اسفند 1360 عازم جبهه شوش شد و در روز هفتم فروردین 1361 در حالی که در علمیات فتح‌المبین شرکت نمود مورد اصابت ترکش به سینه قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل گردید. پیکر پاکش در گلزار شهدای چهارصد دستگاه کرج به خاک سپرده شد.






فرازی از وصیت نامه شهید

بسم اله الرحمن الرحیم

ولا تحسبن الذین قتلو فى سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

گمان مبرید آنهایى که در راه خدا کشته میشوند مرده اند ، بلکه زنده اند و نزد خدایشان روزى میخورند.

هیچوقت خون شهید به هدر نمی رود و خون شهید به زمین نمی ریزد، در خون شهید هر قطره اش تبدیل به صدها و هزارها بلکه به دریایى از خون می گردد و در پیکر اجتماع وارد می شود و شهادت تزریق خون است به پیکر جامعه، این شهید است که به پیکر و رگهاى اجتماع بخصوص اجتماعى که دچار کم خونى است خون جدید می بخشد (استاد شهید مطهرى)

باسلام و درود فراوان به روان پاک شهدا از هابیل تا حسین و از حسین تا سید مظلوم بهشتى و از بهشتى تا به امروز و شهادت بر حقانیت خدا و رسولش محمد مصطفى (ص) و دین مبین اسلام، اینجانب عباس خدابخش فرزند محمد وصیت می کنم که اولا ملت غیور و مسلمان و شهید پرور، خمینى عزیز را احترام فراوان کنید و تا آخرین قطره خون از او و یارانش پشتیبانى کنید و روحانیت را یارى کنید، خواهران آرزوى من اینست که دنیا از وجود کثیف بى‌حجابى ها پاک گردد و با حجاب خود برادران شهیدتان را محافظت کنید و در نماز جمعه شرکت کنید که اجر فراوان دارد، مساجد را سنگر خود بدانید که در صدر اسلام چنین بوده، هشیار باشید تا دیگر شرق و غرب در شما نفوذ نکند و با شایعه پراکنیها این نعمتها را از شما بگیرند .

فرزندان خود را در راه اسلام آزاد بگذارید و سعى کنید با شناخت صحیح قرآن و اسلام و پیاده کردن قوانین مقدس الهى دنیا را پر از عدل و داد کنید و با خون دادن درخت اسلام را بارور کنید .

پدر و مادر گرامى ناراحت نباشید اگر من به شرف شهادت نائل آمدم بر شهادتم نگریید بلکه خدا را شکر گذار باشید و شما مادر در روز محشر نزد دختر رسول خدا روسفیدید زیرا فرزندتان را به یارى فرزندش خمینى عزیز فرستادید. خدا به همگى شما اجر دهد . پدر و مادر و خواهر و برادر مهربانم دعاى سر نماز براى امام و پیروزى انقلاب را فراموش نکنید. مخصوصا دعاى فرج امام زمان را بخوانید. شبهاى دوشنبه و چهارشنبه دعاى توسل بخوانید و شبهاى جمعه دعاى کمیل ، در دعاى توسل و کمیل و در نماز شب با امامتان هم صدا باشید . 

برادران اسلحه برادرتان را بگیرید و بر قلب دشمن ستمگر بتازید، من رفتم کشتم و کشته شدم تا راه کربلا باز شود، تو هم بکش و کشته شو تا قدس عزیز آزاد شود.

دانش آموزان عزیز سنگر مدرسه را محکم نگه دارید و درس بخوانید و خون شهدا را پاسدارى کنید.

در حین یه خاک سپارى من دعاى فرج امام زمان را بخوانید و شعار مرگ بر آمریکا و خدایا خدایا تا انقلاب مهدى خمینى را نگه دار را تکرار کنید .

به امید پیروزى حق بر علیه باطل .

والســـــــــلام علیکم و رحمه الله و برکاته . برادرتان عباس خدابخشى 60/12/21 

منبع: پرونده فرهنگی شهدا،اداره اسناد انتشارات، هنری




نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدا گنج های ماندگار

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات