شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

سلام خوش آمدید
شهید باغیانی-علی

شهید علی باغیانی

نام پدر: محمدرضا
تاریخ تولد: 7-2-1351 شمسی
محل تولد: البرز - کرج
تاریخ شهادت : 10-1-1367 شمسی
محل شهادت : بیاره

عملیات والفجر10
گلزار شهدا: چهارصددستگاه
البرز - کرج

 

 

 

فقط با 16 سال سن ، آنهمه شجاعت و برکت !

شهید علی باغیانی در سال 1351 از خانواده ای زحمت کش و متدین و مذهبی در دامان مادری پر مهر و محبت و پدری زحمتکش ازاهالی روستای باغمهدی که به کرج مهاجرت کرده بودند پرورش یافت. در سن 7 سالگی پا به دبستان نهاد و با هوشیاری فوق العاده دوران تحصیلات ابتدائی خود را به پایان رساند و با استعدادی که داشت ضمن تحصیل در یک کارگاه تعمیر موتور سیکلت به کار فنی مشغول گردید .

شهید علی باغیانی در زمینه های مختلف به منظور تحقق بخشیدن به اهداف مقدس اسلامی ، چشمگیر و مثمرثمر بوده است و در کانون گرم خانواده و زندگی ساده خود لحظه ای از خدمت به والدین و انجام وظایف شرعی غافل نبوده است.وی بعلت عدم بضاعت و کمک به پدر در امر تامین معاش خانواده برای ادامه تحصیل در کلاس شبانه ثبت نام نموده و بصورت قراردادی در تاریخ 20/10/1365 در کارخانجات صنعتی جهان مشغول به کار گردید.

شهید علی باغیانی با توجه به سن کمی که داشت در محیط کارخانه و بین دوستان و همکاران فردی دلسوز و آشنا به مسائل اسلامی و دینی بود و در جهت حفظ وحراست از ارزشها و آرمانها و دستاوردهای انقلاب اسلامی حضور فعالی در پایگاه بسیج محل داشت و از زمانیکه وارد کارخانه شد به عضویت پایگاه بسیج کارخانه درآمد و شور و شوق زیادی برای حضور در جبهه های نبرد را داشت.

وی جهت آموزش نظامی به یکی از پادگانهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرج اعزام گردید و سپس در تاریخ 9/9/1366 به سوی جبهه های حق علیه باطل عزیمت نمود و در عملیات فتح شهر حلبچه عراق با مزدوران بعثی مبارزات چشمگیری داشت.

شهید علی باغیانی در تاریخ 1367/1/10در نبردی بی امان در عملیات والفجر10که منجر به آزادی شهر حلبچه گردید به فیض عظیم شهادت نائل گشت. عمر او در این دنیا 16 سال بود ، که چه عمر پر برکتی داشت.

اگر چه بسیار کوتاه و طلوع و غروبش همانند ستارگانی سحری بود ، اما در همین مدت کوتاه شامل آیه مبارکه (( عند ربهم یرزقون )) گردید و پیکر پاک و مطهرش بعد از تشییع در گلزار شهدای چهارصد دستگاه کرج بخاک سپرده شد.

 اکنون دستخطی از شهید به یادگار مانده است با مضمون تبریک سال نو که در ادامه مطلب تصویر آن را مشاهده می کنید: 
 

با سلام و تبریک سال نو خدمت پدر و مادر عزیزم امیدوارم حالتان خوب باشد. بچه‌ها طیبه، طاهره، حسین، حسن، محمد و ننه اصغر سلام برسانید. از طرف من به فامیلها رجب و خانواده محمدرضا و خانواده عباسی و خانواده رضا و خانواده حاجی و خانواده و همه همسایگان همه سلام برسانید و سال نو را تبریک بگویید. من حالم خوب است دوستانم هم همه حالشان خوب است مسعود هم حالتش خوب است. دوستان من همه سلام برسانید. فامیلها همه سلام برسانید. امیدوارم این سال نو سال پیروزی و برکت و سرفرازی برای همه و شما باشد دیگر عرضی ندارم خدانگهدار.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار.

 

علی باغیانی 67/1/5

 

فرازى از وصیتنامه شهید على باغیانی را در ادامه مطلب می خوانیم:

بسى آزرده گشتم در جوانى

ندیدم لحظه اى من شادمانى

چو رؤیایى بود این دار فانى

مـخـور فـریـب زنـدگـانى

چند توصیه و سفارش به بازماندگان؛

«... من خود را لایق این نمى بینم که به شما توصیه کنم ولى از آنجایى که وظیفه هر بسیجى اینست که به بازماندگانش وصیت کند به همین منظور چند مطلب را گوشزد مى کنم امیدوارم که به آنها عمل کنید. ان شاءالله با لطف و مرحمت خداوند .

از پیغمبر (ص ) نقل شده که هرکسیکه زیاد تکلم نماید خطاى او بسیارشود و هرکسی که خطاى او بسیار شد حیاى او کم مى شود و هر کسی که حیاى او کم شود، پرهیزگارى او کم مى شود و هرکسی که ... او کم شود قلب او مى میرد و بالاتر هرکسی که قلب او مرده شود، داخل جهنم مى‌گردد.

سفارشى که همیشه شهیدان دارند و من هم دارم و خون ما هم بخاطر این مسئله مى ریزد:
و آن اینکه نمازهایتان را بخوانید و در وقت آنها تأخیرى نیندازید، صرفا به خاطر دنیا که اگر این کار را کنید خدا را غضب آوردید و دیگر معلوم است که چه مى شود.
بدون عذر روزه ماه مبارک رمضان را نخورید. قسم دروغ به خدا نخورید. به ظالم اعتماد نکنید. هوس پرست نباشید. مخلوقات خدا را مسخره نکنید. مسخره کننده را راهنمایى کنید. بر بلا و مصیبت شکیبا و شکرگذار باشید. از همه مهمتر اینکه برای راضى کردن خلق و آشنایان خداوند را به خشم نیاورید.

حسود نباشید که حسود سه نشانه دارد : پشت سر بدى مى گوید پیش رو چاپلوسى مى کند. در وقت مصیبت شماتت مى کند. خنده بى جهت نکنید. سخن غیرلازم نگویید که درآن نفع نیست. غیبت مردم را نگویید که این کار معیوبان است. عیب جویى شیوه عیب داران است و در پایان هر کدام از شما که نمازش غلط است هر چه زودتر آنرا درست کند و در نماز خواندن سریع و بى مفهوم و سبک نخوانید. ومن الله التوفیق.
على باغیانى اول فروردین ماه 1366

منبع: پرونده فرهنگی شهدا،اداره اسناد انتشارات، هنری

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدا گنج های ماندگار

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات