شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

سلام خوش آمدید
شهید بنادکوکی-حسین
 
شهید حسین بنادکوکی
نام پدر: غلامعلی
تاریخ تولد: 24-2-1349 شمسی
محل تولد: البرز - کرج
تاریخ شهادت : 21-10-1365 شمسی
محل شهادت :شلمچه
عملیات کربلای5
گلزار شهدا: چهارصددستگاه
البرز - کرج
 

 

 

شهید حسین بناد کوکی

شهید حسین بنادکوکی روز بیست و چهارم اردیبهشت 1349 در محله چهارصد دستگاه کرج به دنیا آمد. خبر تولد او برای چهارمین بار شور و شوق وصف ناپذیری به خانواده بخشیده بود. پدر سختکوش و مادر مهربان او به دلیل ارادتشان به سرور و سالار شهیدان نام «حسین» را برای او انتخاب کردند تا ادامه دهنده راهشان باشد.

حسین روزهای کودکی اش را در خانه ای سپری کرد که عطر قرآن و نماز همیشه در آن جریان داشت. به همین دلیل بود که از همان کودکی به دنبال حضور در مسجد و شرکت در برنامه های مذهبی بود.

خوش رویی و خوش سیمای او به همراه صدای خوبش باعث شد تا در گروه سرود مسجد برجسته شود. با پیروزی انقلاب هنر رنگ و بوی جهاد به خود گرفت و او که از کودکی به دنبال اثبات حقانیت اسلام بود وارد گروه تئاتر محله شد و در همان دوران بود که تئاتری با عنوان «حق پیروز است» را به کمک دوستانش بر روی صحنه برد.

 حسین بنادکوکی حالا نوجوانی بود که اگر چه در خانواده ای با توان مالی متوسط زندگی می کرد اما مانند پدر بسیار بخشنده و با اخلاق بود. تلاش پایان ناپذیر او به گویی بود که با وجود درس و فعالیت های هنری بعد از ظهر ها هم به کمک پدرش در کارگاه می رفت.

استعداد خوب او و علاقه ای که به درس داشت باعث شده بود همیشه در درس ها موفق و ممتاز باشد. اما با شروع حمله صدام و حضور رزمندگان اسلام برای حراست از خاک و ناموس وطن، شوق فراوانی برای شرکت در دفاع مقدس در قلبش احساس می کرد.با اینکه پدر و مادر به دلیل سن کمی که داشت مخالف حضور او در جبهه بودند اما سرانجام توانست آنها را راضی کند.

حسین در سال 1364 برای اولین بار از طریق پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی شهرستان کرج به جبهه های جنوب کشور اعزام گردید

چند ماه بعد برگشت و سال بعد با بسیج سپاه پاسداران کرج مجددا به منطقه جنوب کشور اعزام شد. در همان سال در منطقه شلمچه در جریان عملیات کربلای پنج بعد از جان فشانی های مثال زدنی به درجه رفیع شهادت نائل شد و پیکر پاکش به دلیل درگیری شدید در منطقه جا ماند.

8 سال از آن روز گذشته بود و هنوز خبری از پیکر شهید بنادکوکی نیامده بود. خانواده چشم انتظار بودند و برای شنیدن خبری از او لحظه شماری می کردند. سرانجام گروه تفحص با توسل به مولا علی علیه السلام در ماه مبارک رمضان سال 1373 توانستند پیکر شهید را از دامن خونین شلمچه پیدا کنند. در مراسم تشییع پیکر شهید بار دیگر سکوت شهر را شکست و نشانه ای شد برای ماندگاری حق و حقیقت برای آنها که مجاهدت های دفاع مقدس را به آلبوم های عکس سپرده بودند.

-----------------------------------------

شهید حسین بنادکوکی در سال 1363 وارد مدرسه شهید مجید عالم بخش  مشغول به تحصیل گردید
استعداد خوب او باعث شد تا بعنوان شاگرد دوم کلاس منتخب گردد
شوق فراوان و علاقمندی به حضور در جبهه های جنگ علیرغم مخالفت پدر و مادر اورا از آرمانهایش وا نگذاشت
اولین اعزام:
در سال 1364 از طریق پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی شهرستان کرج به منطقه جنوب کشور اعزام گردید
او با چند تن از بچه های محل در ایستگاه صلواتی جهاد سازندگی نزدیک پادگان حمیدیه مشغول گردید
دومین اعزام:
در سال 1365 از طریق بسیج سپاه پاسداران کرج مجددا به منطقه جنوب کشور اعزام شد
شهید حسین بنادکوکی در سال 1365 در منطقه شلمچه در عملیات کربلای پنج به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاکش به دلیل درگیری شدید در منطقه جا ماند
پیکر مطهرشهید حسین بناد کوکی بعد از 8 سال مفقودی در ماه مبارک رمضان سال 1373 با توسل به مولا علی علیه السلام توسط گروه تفحص در منطقه عملیاتی کربلای پنج شلمچه پیدا گردید
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدا گنج های ماندگار

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات
پربیننده ترین مطالب