شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

سلام خوش آمدید
شهید بنادکوکی-علی محمد
شهید علی محمد بنادکوکی
نام پدر: رمضان
تاریخ تولد: 1-1-1338 شمسی
محل تولد: یزد - تفت - نیر
تاریخ شهادت : 9-6-1367 شمسی
محل شهادت : جنوب
گلزار شهدا: چهارصددستگاه
البرز - کرج

 

 

نوید شاهد از کرج: شهید علی محمد بنادکوکی در سال 1338 در روستای بنادکوک از توابع یزد متولد شد. بعد از دوران کودکی کلاس اول و دوم دبستان را در همان روستا خواند و کلاس سوم و چهارم را در همان شهرستان تحصیل نمود. پس از مدتی که در رشت ساکن شده بودند به کرج نقل و مکان کردند و دوره‌های تحصیلی پنجم دبستان تا کلاس نهم را در کرج پشت سر گذاشت، پس از آن وارد دبیرستان شد ضمن تحصیل در دبیرستان به سنگ کاری نیز مشغول بود. تا اینکه سرانجام در سال 1356 به خدمت سربازی اعزام گردید که دوره آموزشی خود را در شهر بیرجند گذرانید.پس از آن برای ادامة خدمت به تهران منتقل گردید که این زمان مصادف گردید با آغاز قیام مردم مسلمان ایران به رهبری امام خمینی.

 

 

 

 

 

شهید علی محمد از همان کودکی دارای روحیه مذهبی بود و با توجه به شرایط اجتماعی آن روز جامعه هرگز در دام توطئه‌های فسادآور جامعه گرفتار نشد و به همین خاطر بود که با اولین پیام حضرت امام مبنی بر خروج از پادگان‌ها سریعاًٌ از پادگان خارج و خدمت را ترک کرد و در راهپیمایی‌ها فعالانه شرکت می‌کرد. شهید در آبان ماه سال 1358 ازدواج کرد و پس از مدتی که صاحب فرزند دختر شد در اسفند ماه سال 1359 وقتی که تنها چند ماه از شروع جنگ تحمیلی گذشته بود برای مدت شش ماه به جبهه رفت. در همان حال به کار سنگ کاری برای امرار معاش خانواده نیز می‌پرداخت. تا اینکه سرانجام پس از بارها به جبهه رفت و آخر الامر در پنجم مرداد ماه سال 1367 با شنیدن پیام امام بعد از قبول قطعنامه به همراه پدر و برادر کوچکش به سوی جبهه شتافت تا اینکه در روز سوم شهریور 67 همزمان با ایام عاشورای حسینی در سنگرش به شهادت رسید و در گلزار شهدای چهارصد دستگاه به خاک سپرده شد.

 

 

 

 

 

 

 

نظرات (۱)

هرگز گمان نبرید که شهیدان مرده اند بلکه آنها  زنده اند و در نزد پروردگارشان روزی میخورند

مراتبشون متعالی ان شالله

ما رو هم دعا بفرمایید تا مثل شما  قبول درگاه  حق شیم ای شهید بزرگوار

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدا گنج های ماندگار

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات