شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

سلام خوش آمدید
شهید یادگاری-مرتضی

شهید مرتضی یادگاری

نام پدر: علی

تاریخ تولد: 1-11-1344 شمسی

محل تولد: البرز - کرج

تاریخ شهادت : 14-6-1360 شمسی

محل شهادت : گیلانغرب 

 گلزارشهدا :امامزاده محمد

 البرز - کرج


 شهید مرتضی یادگاری در سال 1345 در شهرستان کرج دیده به جهان گشود وی چهارمین فرزند خانواده بود که در خانواده ای مذهبی رشد نمود و با پشت سرگذاشتن دوران کودکی وارد مرحله تحصیل گردید و دوره تحصیل خودرا در شهر کرج آغاز و با موفقیت این مراحل را پشت سر میگذاشت او با وجود سن بسیار کم فعالیت شدیدی در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب داشت وی همچنین در ورزش فعالیت می کرد و در رشته کشتی مقامهای زیادی را کسب نمود (مقام اول) ایشان از نظر اخلاقی بسیار صبور و در احترام به بزرگترها و پدر و مادر و برادران بزرگترش زبان زد دوست و فامیل بود.

     

پس ازانقلاب بجهت جلوگیری از فعالیت ضدانقلابیون گروهکی در دبیرستان هستة مرکزی فعالیت علیه گروهکها را سامان داد وانجمن اسلامی دبیرستان دهخدا را بنیانگذاری نمود، در سن 15 سالگی پس از یک دوره آموزش کوتاه مدت و فشرده به جبهه اعزام و روز سوم با ترکش خمپاره از ناحیه سر مجروح و پس از انتقال به بیمارستانهای صحرائی ، طالقانی و بیمارستان حضرت سجاد (ع) در تهران پس از شش روز در حالت بیهوشی به شهادت رسید و به جهت عدم اطلاع والدین جنازه به پزشکی قانونی تهران منتقل و پس از دو روز بعد اشتباهأ توسط خانواده شهید دیگری به تبریز منتقل و در یکی از روستاهای آذرشهر بنام قاضی جهان به خاک سپرده می شود.

پس ازدو ماه پیگیری و اطلاع خانواده از جریان با وجود موافقت حاکم شرع و بنیاد شهید با اصرار خانواده شهید که جنازه را به تبریز برده بودند جنازه در همان محل مانده و به کرج منتقل نشد و مزاری بعنوان یادبود در امامزاده محمد کرج در کنار برادر شهید بزرگترش مهدی یادگاری احداث گردید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدا گنج های ماندگار

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات