شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

سلام خوش آمدید
شهید مالکی-محمد

شهید محمد مالکی

نام پدر: غلامحسین

تاریخ تولد: 15-9-1334 شمسی

محل تولد: البرز - کرج 

تاریخ شهادت : 4-2-1359 شمسی

محل شهادت : سنندج 

 گلزارشهدا : امامزاده محمد 

البرز - کرج

شهید سید محمد مالکی در سال 1334 در خانواده ای مذهبی و متدین در شهرستان کرج دیده به جهان گشود دوران کودکی را با هوش و ذکاوت که داشت پشت سر نهاد و در سن هفت سالگی وارد مدرسه شد...

زندگی نامه این شهید بزرگوار به شرح ذیل است: شهید سید محمد مالکی در سال 1334 در خانواده ای مذهبی و متدین در شهرستان کرج دیده به جهان گشود دوران کودکی را با هوش و ذکاوت که داشت پشت سر نهاد و در سن هفت سالگی وارد مدرسه شد و به تحصیل پرداخت. وی دوره ابتدائی را با موفقیت هر چه تمامتر به پایان رسانید و وارد دوره راهنمائی شد و مجددا" به تحصیل ادامه دهد و به کار مشغول شد و از این طریق کمک جان پدر در خارج خانه بود و زمان اوج گیری انقلاب فعالیتهای زیادی انجام می داد و با پخش اعلامیه های امام مردم را هر چه بیشتر به رژیم پهلوی بدبین میکرد.

تا اینکه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی به پیروزی رسید شهید به فرمان حضرت امام وارد بسیج شد و به فعالیت پرداخت تا به خدمت مقدس سربازی فرا خوانده شد و شهید به خدمت رفت و بسیار از خدمت فرار می کرد به خاطر وضع نابسامان پادگانها و در پی شروع جنگ تحمیلی از طرف ارتش که در نیروی زمین ارتش جمهوری خدمت می کرد به سوی میدانهای نبرد شتافت و به مقابله با کفرستیزان پرداخت. تا اینکه سر انجام پس از ماهها ایثار و مبارزه در درگیری با ضد انقلابیون در شهر سنندج بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل گردید و پیکر مطهرش در امامزاده محمد کرج به خاک سپره شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدا گنج های ماندگار

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات