شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

سلام خوش آمدید
شهید فیروزبخت-احمد

شهید احمد فیروزبخت

نام پدر: علی

تاریخ تولد: 19-9-1343 شمسی

محل تولد: البرز - کرج 

تاریخ شهادت : 22-1-1363 شمسی

محل شهادت : جزیره مجنون

 گلزارشهدا: امامزاده محمد 

البرز - کرج

شهید احمد فیروزبخت در سال 1343 در شهرستان کرج در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود و از همان اوان کودکی تحت تأثیر محیط مذهبی و سنتی زادگاه خود و خانواده اش از رشد مذهبی بالایی برخوردار بود. دوره تحصیلی دبستانی خود را در مدرسه نورالحکما گذراند. پس از اتمام تحصیلات ابتدایی جهت کمک به پدرش به کار مشغول شد. در حین انجام کار در ایام فراغت به آموزش قرآن پرداخت و پس از مدتی قرائت قرآن را به خوبی آموخت.

از همان کودکی به نماز علاقه داشت و برای نماز جماعت و نماز جمعه اهمیت زیادی قائل بود، به دعای کمیل عشق می ورزید و همه را تشویق به شرکت در مجالس مذهبی می کرد. در رشته ورزشی فوتبال فعالیت داشت و به کار مکانیکی هم وارد بود. رفتار و اخلاق خوبی داشت، بر روی مسأله حجاب بسیار تأکید داشت، بسیار شوخ طبع بود و به پدر و مادر در تمام کارها کمک می کرد. در سال 1356 با کتاب های مذهبی آشنا شد و سعی در عمل به آنها داشت. وی در دوران انقلاب یکی از ترتیب دهندگان راهپیمایی نوجوانان محل سکونت خود بود و با تمام گروهک های منافق به مخالفت می پرداخت. او به فقرا و مستمندان رسیدگی می کرد و دستمزد خود را بین آنها تقسیم می کرد.

شهید فیروزبخت در پی شروع جنگ تحمیلی بیشتر درآمد خود را به جبهه می فرستاد. با رسیدن موعد سربازی مشغول به خدمت شد تا این که سرانجام در تاریخ 1363/01/22 به دست دشمن بعثی به درجه رفیع شهادت نائل گردید و پیکر مطهرش درامامزاده محمد کرج به خاک سپرده شد.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدا گنج های ماندگار

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات