شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

سلام خوش آمدید
شهید شهلایی قره بابا-علی

شهید علی شهلایی قره بابا

نام پدر: وهاب
تاریخ تولد: 1-7-1339 شمسی
محل تولد: البرز - کرج 
تاریخ شهادت : 8-7-1359 شمسی 
گلزارشهدا :امامزاده محمد 
البرز - کرج
زندگی نامه این شهید به شرح ذیل است:
علی در سال 1339 در یک خانواده مذهبی در شهر کرج متولد شد. دوساله بود پدرش را از دست داد و از مهر و محبت پدری محروم شد هنگام فوت پدر اولاد خانواده یک دختر و یک پسر بنام علی بود.علی و خواهرش به سرپرستی مادر بزرگ شدند.
علی در 7 سالگی مانند سایر بچه ها به مدرسه رفت دوره ابتدائی را در دبستان بیات و دوره راهنمائی و متوسطه را د ردبستان نورالحکما و دبیرستان دهخدا در رشته ریاضی فیزیک گذراند او بدلیل ذکاوت و استعداد قابل توجه همیشه شاگرد ممتاز و با نمرات عالی قبول میشد. با توجه به گرفتاریهای زندگی ناشی ازفوت پدر در تابستان ها مشغول به کار می شد.
شهادت در مانور در نخستین روزهای جنگ
پس از دریافت دیپلم متوسطه برای روشن شدن وضع نظام وظیفه، خود را در سال 1358 به گروهان ژاندارمری کرج معرفی کرد ولی چون تنها سرپرست خانواده اش بود طبق مقررات کفیل مادر و خواهر شناخته شد و از سربازی معاف شد.علی به دریافت دیپلم قانع نبود و سعی میکرد یک کار فنی را یاد بگیرد و بتواند کاری انجام دهد لذا در یک دوره آموزشی چند ماهه در آموزشگاه فاتح کرج لوله کشی را یاد گرفت و به کار لوله کشی پرداخت.
علی در تظاهرات و قیام ملت بر علیه رژیم طاغوت مرتب شرکت می کرد و همیشه در صحنه مبارزات بود بطوری که یک جوان مومن و معتقد به اسلام بود به انقلاب عشق می ورزید و کتابه های دینی را مطالعه می کرد. او د رخانه و محیط زندگی به مهربانی رفتار میکرد و از کارهای خلاف دوری میجست و بدین جهت مورد احترام دیگران بود.
او بعد ازپیروزی انقلاب با توجه به اعتقادی که به اسلام و انقلاب داشت حاضر شد در جهاد سازندگی کرج خدمت کند و حداقل بتواند از این طریق دین خود را به انقلاب و وطنش اداء کند. حدود دو سال در کارهای عمرانی جهاد سازندگی با شغل لوله کشی مشغول به کاربود و در لوله کشی های ناحیه کرج و روستاهای اطراف انجام وظیفه می کرد و از اینکه می توانست از این طریق خدمتی ارائه دهد راضی و خوشنود بود.
سرانجام با شروع جنگ تحمیلی عراق بر ایران علی تصمیم گرفت فنون جنگی را یاد بگیرد و به جبهه اعزام شود لذا در آموزش بسیج سپاه پاسداران کرج شرکت کرد و در حین عملیات جنگی در اثر اصابت نارنجک در تاریخ هشتم مهر ماه سال 1359 در گوهر دشت کرج جان خود را از دست داد و به شهادت رسید. روحش شاد و یادش گرامی باد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدا گنج های ماندگار

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات