شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

سلام خوش آمدید
شهید اسدی-محمدکاظم(مسعود)
خلبان شهید: سرتیپ 2 محمدکاظم(مسعود) اسدی
نام پدر: جعفر
تاریخ تولد: 1-1-1331 شمسی
محل تولد: تهران
تاریخ شهادت : 18-3-1360 شمسی
یگان: هوانیروز (پشتیبانی)
محل شهادت : مهاباد منطقه -دارلک غرب
گلزارشهدا :بهشت زهرا(س)
قطعه:24 ردیف:82 شماره مزار:42
تهران

http://s7.picofile.com/file/8388177334/%D8%A7%D8%B3%D8%AF%DB%8C_%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D8%B8%D9%85.jpg

شهید خلبان محمد کاظم اسدی در سال 1333 در شهر تهران دیده به جهان گشود در زمان کودکی بسیار با استعداد بود دوران ابتدائی و راهنمائی را با موفقیت سپری نمود. ایشان پس از مدتی پدرش را از دست داد ومسئولیت ادارة خانواده به عهده ایشان قرار گرفت چون شهید علاقه زیادی به تحصیل داشت شبها درس می خواند وروزها برای مخارج امور زندگی کار می کرد تا اینکه دوران تحصیل را با موفقیت به پایان رساند شهید در زمان جوانی 3 آرزو از خداوند درخواست کرد اول اینکه خلبان شود دوم اینکه خداوند همسری خوب ومهربان به او عطا کند سوم اینکه اولین فرزندش پسرباشد که خداوند مهربان هر3 آرزوی او را برآورده کرد شهید بنا به علاقه ای که به ارتش داشت وارد دانشگاه افسری شد وپس از پایان تحصیلات به درجه ستوان دومی نائل آمد و به جمع خلبانان هوانیروز پیوست. شهید در فعالیتهای انقلابی نقش به سزائی داشت و بعداز پیروزی انقلاب اسلامی ایران علاقه بیشتری به حکومت اسلامی به رهبری امام خمینی پیدا کرد وفعالیتهای خود را خیلی بیشتر کرد بعد از پیروزی انقلاب شهید با همسری مهربان ازدواج کرد که ثمرة این ازدواج یک پسر می باشد خلبان اسدی، مأموریتها و پروازهای بی شماری با بالگرد ترابری 205 به عنوان امدادرسانی و کمک به مردم روستاهای دورافتاده غرب و درگیری های مناطق داشت. آذوقه و سوخت رسانی به نیروهای مستقر در ارتفاعات صعب العبور و تخلیه مجروحین و شهدا نیز در پرونده این خلبان مؤمن و شجاع هوانیروز ثبت شده است.آخرین مأموریتش در 18/3/1360 بود که به همراه علی بختیاری، صفر بساطی و بیژن بازرگان هنگام اجرای مأموریت پشتیبانی هوائی از نیروهای ارتش در شمال مهاباد مورد اصابت گلوله دشمنان قرار می گیرند و هر چهار نفر به درجه والای شهادت نائل می آیند.

http://s7.picofile.com/file/8388177300/%D8%A7%D8%B3%D8%AF%DB%8C_%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D8%B8%D9%85_.JPG


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدا گنج های ماندگار

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات