شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

سلام خوش آمدید
کلام شهید برجسته-حسن

سیری در کلام شهید


سلام بر پدر ومادرم که برای حفظ آبرو و حیثیت در زندگی ، چه زجرها و رنجها را تحمل کردند. مبادا ؛ وقت تحویل امانت به صاحبش ناشکری کنید . فرزندان در دست پدران و مادران ، امانت هستند . خدا را به پیامبرش و حضرت زهرای اطهر، قسم می دهم که اعمال این چنین مادران و پدرانی را که با سیلی چهره خویش را سرخ نگهداشته اند ، به عنوان جهاد اکبر بپذیرد و مقاومت و استواری و ثابت قدمی و پیروی از رهبر را برایشان آسان گرداند.

و اما همسر عزیز و محترمم که مدتی را با این حقیر با سختی و نارسائی ها سپری نمودی دعا کن ؛ خداوند بینشی افزون به ما عطا فرماید، تا هر لحظه نیز در جهت تزکیه نفس موفقیت بیشتری داشته باشیم. امید دارم بخشش خداوند باری تعالی، نصیب همگی ما گردد.

مناجات نامه شهید با معشوق :

الهی ؛ مرا با رندان دار که جهان برایشان زندان است.

الهی؛ نه مالک متاعی شدم نه مالک مقامی. مالک توئی و مملوک منم خوش به حال تو و من.

الهی؛ این همه برای یک نگاه یک راز الهی ، صبری که در راهت نیست ، چشمی که به دیدارت نیست و گوشی که به گفتارت نیست ، بهاء نیست ، الهی؛ راه تو مرا راه نبود، آه بود.

الهی؛ شکرت که نفاغ شکستم و به تو پیوستم و از حب وبغض ، این و آن شکستم. الهی؛ نکس نا شین پیشه ام کن ؛

الهی؛ مرا توفیق ده که با ابزار هدایت ، کتاب و میزان و حدید به پیکار با مواضع ضلالت، جهل وجور و وجوع و ترس و نفع استعمار و استکبار و استبداد و زر و زور فساد فکری و طبقاتی و سیاسی و تحمیق و تحدید و تطمیع برخیزم و نقاب از رخ مالک و ملک و متمذهبین و متمولین و متکبرین فرعون وقارون و بلعم برگیرم و به رب الناس و ملک الناس و اله الناس وتقوای فکری وعبادی و عملی مدرس و مسجد و محراب عرفان و برابری وآزادی دست یازم .

الهی ؛ شرایط مرتبط و محاسبه و مواخذه عطا گردان بر این بنده در مانده. الهی ؛ از این کلام تا کنون بهتر نشنیدم ، عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید. توفیق به تو رسیدن ده .

الهی ؛ هر روزم را عاشورا و هر ماهم را محرم و هر جا که هستم کربلا کن الهی؛با کف نفس دین تو را در کف دست نگاه داشته ام .

الهی؛ هنگامی که تو سرداری ودلداری ، این سرم و این دلم ، بیا بردار. الهی؛ دل سخن پذیر و سخن دل پذیر، عطا کن .

الهی؛ صد بار می گوئیم :الهی؛ ، تا تو یک بار بگوئی : عبدی .

چه شب است ، یارب امشب که شکسته قلب یاران . چه شبی که فیض و رحمت رسد ازخدا چوباران . چه شبی که تاسحرگاه زفرشتگان الله برکات آسمانی برسد به جان نثاران . شب انس وآشنائی است . شب عاشقان مهدی است . شب وصل هرجدائی است . شب اشک رازداران . شب تشنگان دیدار. شب دیدگان بیدار. شب سینه های سوزان . سوز سوگواران . شب قلب های لرزان . شب چشم های گریان . شب بندگان خالص . شب راز رستگاران . شب توبه واجابت دعا . شب صدق ومعنویت . شب گریه ومناجات . شب شور و شوق یاران . شب نغمه های یارب . شب ذکرتوبه برلب . شب گوش دل سپردن به سرود جویباران .

چه بسا که در دل شب سرراه دل نشینم که مگرشود زمهدی نظری به بی قراران چه بسا که تا سحرگاه سفرشان نرفتیم که مـگر نسیم لطفی بوزد . دراین بهاران چه خوش است یارب امشب که خطای ما ببخشی زکرم ، کنی نگاهی به جمیع شـرمساران . توخدائی وخطاپوش ، توبزرگ واهل احسان گنه ازغلام مسکین کرم ازبزرگواران تو انیس خلوت دل. توپناه قلب خسته توطبیب چاره سازی . تو کریم روزگاران . دل دردمند مارا توشفائی .

من نمی دانم ، کجایم . کیستم ؟ چونم ،

خدایا ره نورد سنگر عشقم که از شوق شهادت ، جان به کف آماده ، بهر خونم .

خدایا با تو هستم گر چه از اهل و عیال خویش کرم کن بخود مشغول و از این فکر بیرونم آرزوی کربلا در دلم مگذار یارب ؛ زآنکه از عشق حسین زار و معذوریم .

خدایا نصیبم ، مرقد شش گوشه اش را من ببوسم آه سینه چاک ،سینه پاکش همچو مجنونم خدایا. خدایا روح و تن ما را از درماندگی ها از اندوه ها و از فرسایش های روحی و جسمی آزاد کن .

بارالها ؛ به محتاج طفل تشنه بر شیر و به نومیدی دردمندان پر به ناخفتگی های غمخواران و به درماندگی های بیماران ، مردم دردمند را جان فرسودگان بیمار و به بیمارداران شب زنده داران از رنجها آسودگی بخش ، ما همه خسته دل و خسته جانیم ، ما بیشتر هم سخنان ، نامحرمند و هم سخنان محرم از پاره گری عاجزند ، یک هم سخنی چاره گر، تواناست و آن خداست . چرا با او درد دل نکنیم؟ چرا در برابر قدرت لایزال او زانو نزنیم ؟ چرا نیاز خود را به بی نیاز بزنیم؟ بی نیاز قدرتمندی که چون شمع پریشانی ما را بشنود بر پریشانی ما رحمت آورد . در کنار هم دل به سوی خدا می کنیم و از او حاجت می خواهیم ,خدایا بنده ای درد آشنایم به سرافتاده ای بی دست و پایم ....



منبع: پرونده فرهنگی شهدا،اداره اسناد انتشارات، هنری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدا گنج های ماندگار

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات