شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

سلام خوش آمدید
شهیدمحسن ایوبی

 نوید شاهد البرز:

 «شهیدمحسن ایوبی»، فرزند علی‌حسین و عصمت، در سال 1347 در تهران متولد شد. او پس از گذراندن دوران کودکی وارد مدرسه شد و تحصیلات خود را تا مقطع سیکل در تهران و سپس در کرج ادامه داد.

با تشکیل بسیج محله، عضو این نهاد فعال شد و فعالیت‌های خود را ابتدا در مسجد آغاز کرد.

با شروع جنگ تحمیلی، علی‌رغم اینکه سن کمی داشت توانست با اصرار خویش والدینش را راضی کرده و از طرف بسیج عازم جبهه‌های حق علیه باطل شود.

وی به مدت 5 سال به عنوان رزمنده در جبهه‌ها حضور داشت و بارها مجروح شد.

هم‌‌رزمش، فرشید حاجی مهدی، گفته است: «روز اولی که ما را به اردوگاه کوثر در نزدیکی شهر اهواز بردند، هوا خیلی گرم بود و منطقه به طور کامل رمل و ماسه بود. با محسن برخورد کردم که شخصی شوخ و خوش‌رو بودند، اما تازه واردها را زیاد تحویل نمی‌گرفتند. ما تصمیم گرفتیم با ایشان شوخی کنیم و به این صورت باب دوستی را باز کنیم. برای این کار ظرف میوه‌ای تهیه کردیم و جلوی در چادر قرار دادیم و رو به روی آن یک گودال یک متری درست کردیم و روی آن را با پلاستیک و ماسه پوشانیدم و برادر محسن ایوبی را به صرف میوه دعوت کردیم و ایشان غافل از گودال با وضع خنده‌آوری به درون آن افتاد و جالب اینکه اولین کسی که زد زیر خنده خود ایشان بود».

وی در نامه‌هایش همه را به خواندن نماز اول وقت و شرکت در نماز جماعت و پیروی از ولایت فقیه دعوت می‌کرد و تأکید فراوانی به خواندن نماز شب داشت.

محسن ایوبی سرانجام پس از رشادت‌های فراوان در تاریخ چهارم تیرماه 1366 در عملیات نصر4 در منطقه سردشت مورد اصابت ترکش‌های دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید.

پیکر مطهرش را در آرامگاه چهارصد دستگاه کرج به خاک سپردند.

صفحه شهید محسن ایوبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدا گنج های ماندگار

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات