شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

سلام خوش آمدید
شهید شریفی-حسن

شهید حسن شریفی
نام پدر: غلام رضا
تاریخ تولد: 1-1-1345 شمسی
محل تولد: البرز- کرج
تاریخ شهادت : 13-6-1363 شمسی
محل شهادت : سومار
گلزار شهدا: چهارصددستگاه
البرز - کرج


نوید شاهد البرز: «شهید حسن شریفی» در اول فروردین سال 1345، در یکی از روستاهای نزدیک شهرستان کرج در خانواده ایی مذهبی و متدین دیده به جهان گشود. هنوز خردسال بود و بیش از یک بار مزه خوش و شیرین پدری را نچشیده بود که یتیم شد پس از آن تحت سر پرستی برادر و مادرش قرار گرفت و بزرگ شد.

در سن هفت سالگی وارد مدرسه شد و دوران ابتدایی را با موفقیت تمام پشت سر گذاشت ولی بعلت مشکلات و فقر مادی دیگر نتوانست ادامه تحصیل دهد و برای تامین بخشی از هزینه زندگی مشغول به کار شد. در زمان اوجگیری انقلاب در اکثر تظاهراتها شرکت می کرد و انزجار خود را از رژیم پهلوی نشان می داد.

شهید عزیز از روحیه والایی برخوردار بود، همیشه به سخن بزرگترها احترام می گذاشت و به بچه ها خیلی علاقه داشت و بسیار آرام ، مظلوم و با وقار بود و به مادر خود بسیار محبت می کرد. همیشه نماز را به موقع می خواند و به قرآن و اهل بیت عشق می ورزید و برای یادگیری قرآن همیشه سعی و تلاش می کرد .

بعد از پیروزی انقلاب ایران به فرمان امام به عضویت بسیج در آمد و به فعالیت پرداخت و به طور شبانه روز و مستمر از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع می کرد در پی شروع جنگ تحمیلی عراق به سوی میدانهای نبرد شتافت و حتی  مجروح گردید و دستش فلج شد ولی باز دلش تاب و توان نیاورد و مجددا" به سوی میدان نبرد شتافت و به مقابله جدی با کفر ستیزان پرداخت تا اینکه سرانجام در تاریخ سیزدهم شهریور ماه 1363، در   بر اثر اصابت ترکش روح بلندش به سوی معبود بال و پر کشید و به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

نقل قول از والدین است که:
با اینکه شهید عزیز از ناحیه دست فلج بود ولی همیشه در کارهای انقلابی شرکت می جست و وقتی به او می گفتیم: خسته می شوی. می گفت: یاد خدا به آدمی قدرت می بخشد.





نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدا گنج های ماندگار

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات