شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

سلام خوش آمدید
شهید زارع بنادکوکی-کاظم
 
شهیدکاظم زارع بنادکوکی
نام پدر: حسین
تاریخ تولد: 5-3-1341 شمسی
محل تولد: یزد
تاریخ شهادت : 25-8-1361 شمسی
محل شهادت : سومار
عملیات:مسلم‌بن عقیل
گلزار شهدا: چهارصددستگاه
البرز - کرج
 
نویدشاهدالبرز؛
 شهید «کاظم زارع‌بنادکوکی» در یکی از روستاهای یزد دیده به جهان گشود. هنوز دوران کودکی را در زادگاهش سپری نساخته بود که به علت  ظلم و ستم اربابان رژیم پهلوی همراه با خانواده خویش به کرج هجرت نمود. تحصیلات ابتدایی را در دبستان عارف چهارصد دستگاه به پایان رسانید و سپس دوره راهنمایی را با موفقیت پشت سر نهاد و در سال 54، برای کاستن از مشکلات زندگی و فقر مادی تصمیم می‌گیرد با کسب و کار و درآمد مسیر زندگی را تغییر دهد و از همان سال در کارخانه «جهان‌چیت» مشغول به کار می‌شود.
وی از سال 56، وارد فعالیت‌های سیاسی می‌شود و با پخش نوارهای حوزه علمیه قم و پوستر و اعلامیه‌های امام فعالیت خویش را در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی ایران به اوج خود می‌رساند و پس از پیروزی انقلاب نیز به فعالیت‌هایش ادامه می دهد و به مقابله با نیروهای ضد انقلاب و گروهکهای محارب می پردازد. او با تمام وجود از انقلاب و دستاوردهای آن حمایت و مراقبت می‌کرد. در شهریور 58، به خدمت سربازی رفت و با شروع جنگ تحمیلی او نیز خدمت شریف سربازی خویش را در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل گذراند و در حمله‌ها و مناطق عملیاتی بسیاری خدمت نمود .
 پس از پایان خدمت سربازی به کار خویش در کارخانه «جهان چیت» بازگشت و هنوز بیش از سه روز از پایان خدمتش نگذشته بود که این بار از طریق بسیج راهی کارخانه انسان‌سازی (جبهه) شد و سرانجام در عملیات «مسلم‌بن عقیل» شرکت نمود و پس از رزم‌آفرینی‌ها و حماسه‌‌های بسیار در تاریخ بیست و پنجم آبان ماه 1361، در منطقه «سومار» مورد اصابت ترکش خمپاره دشمن قرار گرفت وجاوید الاثر شد
به نقل از خانواده شهید :
روزی که به جبهه اعزام می‌شد اشک شوق  می‌ریخت و بی تاب شهادت بود. او می‌گفت: یا شهادت یا پیروزی مثل اینکه از شهادت خود آگاه بود. از ویژگی‌های خاص او شجاعت و شهامت در مقابل زورگویان و تواضع و فروتنی در برابر ضعیفان بود.
پیام شهید: «امام را تنها نگذارید. نماز را سبک نشمارید و جای مرا در نماز جمعه خالی نگذارید.»
منبع: پرونده فرهنگی شهدا،اداره اسناد انتشارات، هنری
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدا گنج های ماندگار

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات