شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

سلام خوش آمدید
شهید دهقان سانیچ-احمد
شهید احمد دهقانی سانیچ
نام پدر: عبدالحسین
تاریخ تولد: 30-6-1339 شمسی
محل تولد: کرج - حصارک
تاریخ شهادت : 2-7-1359 شمسی
محل شهادت : اهواز
گلزار شهدا: چهارصددستگاه
البرز - کرج

 

نوید شاهد از کرج :

شهید احمد دهقان سانیچ در سال 1339 در یکی از محله های شهر یزد دیده بجهان گشود و در زمان تولدش ، مادرش چشم از این جهان بر بست و دار فانی را وداع گفت و برای سرپرستی و گذراندن دوران طفولیت او را به دایه سپردند وی از نعمت مادر و سایه پر مهر مادری محروم گشت و در سن دو سالگی او را به کرج نزد مادر بزرگ و پدر بزرگش آوردند.
بعد از دوران کودکی او وارد مدرسه شد ولی بعد از سه سال تحصیل بعلت محروم بودن از مادر و مشکلات مادی پدر ناچاراً به کار و کارگری روی آورد تا بتواند از دسترنج و زحمات خویش امرارمعاش نماید.
شهید دهقان سانیچ از همان ابتدا با رنج و درد روبرو شد و مزه تلخ تنهائی را با تمام وجود احساس نمود و سال 1351 درسن دوازده سالگی به استخدام کارخانجات صنعتی جهان درآمد و فعالیت و زحمات طاقت فرسای خود را باسخت ترین شرایط آغاز نمود و بعد از هفت سال کار با مشقت بار، دوران جوانی را توام با درد و غم و رنج گذراند و در اوج گیری انقلاب اسلامی وی نوزده ساله بود و فعالیت چشمگیری در زمینه های مختلف داشت و دوش بدوش ملت ایران بر علیه رژیم سفاک پهلوی مبارزه می کرد.
شهد احمد دهقان سانیچ بعد از انقلاب اسلامی به خدمت مقدس سر بازی اعزام گردید و در حین خدمت بعد از تصرف لانه جاسوسی آمریکا در تهران به خلیج فارس اعزام شد تا برای توطئه های احتمالی آمریکا آمادگی داشته باشد و پس از دو ماه ماموریت به منطقه کردستان جهت مقابله با گروهکهای مزدور و کومله و دمکرات اعزام و مجددا به واحد قبل خود در شیراز برگشت و با شروع جنگ تحمیلی به منطقه خوزستان ماموریت یافت و پس از یک هفته مبارزه با متجاوزین بعثی در منطقه اهواز دوم مهرماه سال 59 به شهادت رسید و پیکر پاک مطهرش در گلزار شهدای چهارصد دستگاه سپرده شد. او از جمله سر قافله شهدای جنگ تحمیلی بشمار میرود..
منبع: پرونده فرهنگی شهدا،اداره اسناد انتشارات، هنری

 
 
 
 
 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدا گنج های ماندگار

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات