شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

سلام خوش آمدید
شهید خراسانی گرده کوهی-مرتضی

 

شهید مرتضی خراسانی گردکوهی
نام پدر: مصطفی
تاریخ تولد: 30-6-1341 شمسی
محل تولد: کرج
تاریخ شهادت : 7-7-1361 شمسی
محل شهادت : سقز
گلزار شهدا: چهارصددستگاه
البرز - کرج
نوید شاهد کرج: در بعد از ظهر روز سی ام شهریور ماه 1346 در ورامین در یک خانواده مذهبی و متدین اولین فرزند خانواده به دنیا آمد که بر وی نام مرتضی نهادند، درسن هفت سالگی به دبستان راه یافت و تا پایان کلاس پنجم موفقیت به تحصیل پرداخت کلاس اول راهنمایی را پشت سر گذاشت و برای ادامه درس در کلاس شبانه روزی ثبت نام نمود. 
وی علاقه و اشتیاق وافری به کارهای صنعتی و حرف فنی داشت در اندک مدتی سیم کشی ساختمان و رانندگی کامیونهای سنگین را در حد عالی فرا گرفت، در این ایام بیشتر به تبلیغات اسلامی و انجام فرایض دینی پرداخت. بعد از انقلاب اسلامی با شرکت فعال در تظاهرات و راهپیمایهایی که از جانب امام عالیقدر و روحانیت مبارز اعلام می شود راه با سایر امت حزب الله فریاد مرگ برشاه سر میداد. پس از انقلاب با پاسداری و حفاظت از انقلاب به میهن اسلامی و سرزمین بقیه الله الاعظم خدمت می نمود و خشم و کینه غیر قابل وصفی از ضد انقلاب و مزدوران شرق وزورگو غارتگر بویژه منافقین در دل داشت بطوری که در یک در گیری منافقین با امت همیشه در صحنه منادیان دروغین دفاع از خلق با پرتاب سنگ سرش را شکستند.
 

 

 

 

 

 

به روحانیت عشق می ورزید وشدیداْ از آنها دفاع می کرد و نیمه مهرماه سال 60 به خدمت سربازی اعزام شد و پس از طی مراحل آموزشی برای اولین بار به جبهه آبادان اعزام گردید و برای یک استراحت چهار ماهه یگان مربوطه به اصفهان بازگشت و دوباره به جبهه بوکان رفت تا با دشمنان داخلی به مبارزه بپردازد، در این بین یک بار به مرخصی آمد تا با پدر و مادرش که عازم سفرحج بودند خداحافظی نماید که موفق هم شد چند روزی در کرج بود و دوباره به میعادگاه عاشقان الله رفت تا  اینکه سرانجام در روز عید سعید قربان، این پدر و مادر دو قربانی کردند، یکی در منای عربستان و دیگر که میوه قلبشان و امید زندگیشان در قربانگاه بوکان و مرتضی این عزیز خانواده در هفتم مهر سال 61 در اثر اصابت یک گلوله به مغزش به کاروان شهیدان پیوست ..

 

منبع: پرونده فرهنگی شهدا،اداره اسناد انتشارات، هنری

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدا گنج های ماندگار

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات