شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

سلام خوش آمدید
شهید بنادکوکی-رضا

شهیدرضا بنادکوکی

نام پدر: علی محمد
تاریخ تولد: 1-12-1342 شمسی
محل تولد: البرز - کرج
تاریخ شهادت : 3-5-1367 شمسی
محل شهادت : شلمچه
گلزار شهدا: چهارصددستگاه
البرز - کرج

نوید شاهد البرز؛

  شهید رضا بنادکوکی سال 1342، از دامن مادری مهربان در شهرستان یزد چشم به جهان گشود و پس از یک سال به‌همراه خانواده خویش به‌کرج هجرت کرد.  وی در سن سیزده سالگی از تاریخ دهم مرداد ماه 1355، در کارخانجات صنعتی جهان جهت کمک در امر تأمین معاش خانواده آغاز به‌کار کرد. وی از زمانی که خود را شناخت همیشه در امر خیر به‌خصوص برنامه‌های مذهبی، فعالیت‌های زیادی داشت و خیلی زود به‌مسائل سیاسی و اجتماعی آشنا شد.

شهید بنادکوکی هم‌زمان با شروع جنگ تحمیلی عراق از سال 1367-1360 هشت مرحله در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شرکت داشت و علی‌رغم بیماری جسمی در گردان‌های پیاده رزمی نقش مؤثری را عهده‌دار بود و در آزادسازی خونین‌شهر(خرمشهر) از ناحیة سینه و دهان و در منطقة سرپل ذهاب از ناحیة پا و در یکی از محورهای دیگر از ناحیة دست و کتف و همچنین از ناحیة پا مجروح شد.


از فرماندهی گروهان تا معاونت گردان

وی در اغلب جبهه‌ها در حد فرماندة گروهان و معاون گردان مسئولیت داشت و در سلسله عملیات‌ حماسه و ایثارگری‌های چشم‌گیری داشته است. او در بین رزمندگان و دوستان از محبوبیت و شهامت و شجاعت منحصر به‌فرد برخوردار بود. سردار شهید رضا بنادکوکی علاوه‌بر حضور مداوم در جبهه‌ها در پشت جبهه نیز آرام نمی‌گرفت و در پایگاه‌های شهیدان غیاثی و شهیدان ترکیان فعالیت شبانه‌روزی داشت و جهت تقویت و تدارکات نیروهای بسیج و رزمندگان کوشش فراوانی می‌کرد. 

او در سال 62، پس از عملیات والفجر دو از منطقه مراجعت کرد و تصمیم به ازدواج گرفت که حاصل این ازدواج دو فرزند است.

 وی در سلسله عملیات‌ بیت‌المقدس یک و دو، والفجر دو، رمضان ، مسلم‌بن‌عقیل، کربلای دو و چند عملیات دیگر شرکت کرد و سرانجام بعد از شجاعت‌ها و از خودگذشتگی‌های پی‌در‎پی در دوازدهم مرداد ماه 1366، به جبهه‌های نبرد اعزام و در سپیده‌دم روز سوم مرداد ماه 1367، مصادف با عید قربان به‌سوی معبود خویش پرواز کرد و پیکر پاکش در روز عید سعید غدیر نهم مرداد ماه 1367، در گلزار شهدای چهارصد دستگاه به خاک سپرده شد.

نقل از همسر شهید:

هروقت به‌خانه می‌آمد به دلیل وابستگی زیادی که به بچه‌ها داشت، همیشه یکی را در دست راست و دیگری را در دست چپ می‌گرفت و به بیرون می‌برد.

پیام شهید:

هرگز دست از یاری امام برندارید و امام را تنها نگذارید.


































نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدا گنج های ماندگار

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات