شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

شهدا گنج های ماندگار

یادواره شهدای چهارصد دستگاه کرج

سلام خوش آمدید
شهید بیگی-محمد
شهید محمد(احمد) بیگی
نام پدر: محمود
تاریخ تولد: 1-10-1341 شمسی
محل تولد: کرج
تاریخ شهادت : 1-11-1366 شمسی
محل شهادت : ماووت
  گلزارشهدا :امامزاده محمد
البرز - کرج

یکم دی 1341، در شهرستان کرج دیده به جهان گشود. پدرش محمود (فوت 1366) و مادرش اصلی نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. سال 1360 ازدواج کرد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. یکم بهمن 1366، با سمت معاون فرمانده اطلاعات_عملیات در ماووت عراق بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. مزار وی در امامزاده محمد شهرستان کرج قرار دارد. برادرانش ابراهیم و صدرالله نیز شهید شده‌اند.

نویدشاهد البرز:

شهید « محمد بیگی» به سال 1341، در یکی از محله‌های کرج دیده به جهان گشود. ایشان دوران کودکی را کنار خانواده خویش سپری کرد. ایشان در خانواده‌ای مذهبی کنار دیگر برادران و یک خواهر خویش دوران کودکی و عالم بچگی خویش را سپری نمود و تحصیلات ابتدایی خویش را در دبستان «شهید زارع دولت آباد» و دوره راهنمایی را در مدرسه راهنمائی «خشایار» به پایان رساند.

محمد در یک خانواده مذهبی و از طبقه متوسط با مناعت طبع زندگی می‌کرد . از همان اوان کودکی بسیار چهره ای بشاش و مهربان و خونگرم داشت . با ورود به هر جمعی با خود شادی و نشاط می برد.

در همه جلسه‌ها و تجمعات محلی و شهری شرکت می‌کرد و با دیگران همفکری می‌کرد و در صحنه‌ها حضور فعالی داشت.ایشان در امر مساجد و کارهای مربوط به پایگاه بسیج همیشه پیش قدم بود و از سال 1356 و 1357 با توزیع اعلامیه حضرت امام و پخش نوارها و سخنان امام فعالیتهای سیاسی خود را شروع کرد و در زمینه فرهنگی در افتتاح چندین نمایشگاه کتاب و نوار کمک‌های فراوانی می‌نمود و در زمینه شعر و کتاب علاقه خاصی داشت.

وی بعد از انقلاب به مسائل دینی بسیار پایبند و همیشه نماز را اول وقت به جا می‌آورد و اینکه ایشان عاشق امام بود و دیگران را به پیروزی از اسلام و انقلاب و ارشاد می‌نمود و خود نیز هرگز غیبت و حسد و دیگر صفاتی که خداوند دوست ندارد و ایشان هم دوست نداشت.

او همیشه و همه جا با گروهکها ضد انقلاب مقابله و مبارزه می‌نمود و دوستان و افراد هم سن و سالهای خود را از هدفهای شوم آنها آگاه می‌نمود. نظر شهید در مورد جنگ تحمیلی این بود که عراق متجاوز است و به کشور ما حمله کرده و وظیفه همه ملت این است که از کشور و انقلاب باید دفاع کرد و هدف صدام به کمک آمریکا فقط از بین بردن اسلام است. ایشان زمانی که جنگ شروع شد داوطلبانه خود را جهت امر مقدس سربازی به ارتش معرفی کرد و بعد از گذراندن دوره آموزشی مستقیماً به لشگر 92 زرهی اهواز منتقل شد.

تمام زمان خدمت خود را در آن لشکر و در خط مقدم جبهه مشغول خدمت بود تا اینکه مجروح و جانباز شد. ایشان بعد از پایان خدمت مقدس سربازی خود به صورت افتخاری در سپاه ناحیه کرج به عضویت درآمد و چندین بار هم در گردانهای تخریب و اطلاعات و عملیات درحملات مختلف شرکت داشت که برای مثال می توان گفت عملیات بیت‌المقدس و کربلای یک و دو و والفجر یک و دو و سه جز آنها است.

آخرین دیدارش زمانی بود که تازه به مدت چهار ماه از ازدواج او می‌گذشت و در این مدت که در منزل بود همیشه و در همه محافل دوستان و آشنایان و فامیل را به اطلاعات کامل از دستورات مقام معظم رهبری می‌نمود و تاکید داشت که هرگز رهبر را تنها نگذارید و همیشه در صحنه حاضر باشید و نماز جمعه را با تمام جدیت پیگری نمائید.

ایشان در زمینه طراحی و گرافیک هنری خاص داشت و برای خانواده‌های کم بضاعت به رایگان تمثال شهیدان را می‌کشید و در تیم‌های ورزشی مانند فوتبال و کشتی و دو میدانی خیلی فعال بودند. رابطه ایشان با خانواده و به ویژه پدر و مادرش علاقه و احترام خاصی قائل بود و با مردم با روی باز و خندان برخورد می‌کرد تا جائی که دیگران را نیز تشویق به محبت و احترام به دیگران می‌نمود.

ایشان همیشه مشغول کار و فعالیت بود و خیلی کم فراغت داشت و زمانی هم که فرصتی پیش می‌آمد با رفت آمد به خانه دوستان و آشنایان و صله رحم و سرکشی از بیمارستان و از بیمارانی که کسی را نداشتند می گذراند.

ایشان در یک عملیات برون مرزی و یک گشت اطلاعاتی عملیاتی و شناسایی نیروهای دشمن در بلندیهای کوههای پر از برف زمستان 66 ، درگیر شده و در همان جا به شهادت رسید. آری شهید « محمد بیگی بعد از سالها مجاهدت و جان فشانی در راه آرمانهای انقلاب و اسلام در اول بهمن ماه 1366 در ارتفاعات پر از برف ماووت به درجه والای شهادت نایل آمد و در امامزاده محمد کرج در جوار همرزمان خود آرمیده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدا گنج های ماندگار

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات